Czy warto kupić C3?

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 939
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 1 mar 2013, o 11:32
No tak ale jaki jest wniosek z twojego opisu?
Łożyska, alternator i inne podzespoły nie produkuje Citroen, jak by ktoś nie wiedział. większość takich części jest dzielona z innymi autami.
Jeżeli kupiłeś auto z przekręconym licznikiem to nie jest wina Citroena.

Ja mam C3 1.4 HDI z 2002 roku i na liczniku mam prawie 200k km, co dzienie jeżdżę do pracy 90km w jedna stronę, w ciągu sześciu miesięcy robię 20 000km , wiec mam pewne doświadczenie.

Silnik generalnie chodzi super, wtryski na razie się nie odzywają, pali bardzo mało, bo jeżdżąc autostrada przepisowo osiągam 4.2 L/100

Oczywiście kilka problemów było:
- zatkany kanał w pompie ABS (BOSCH), wymiana mechanicznej części £150
- Problemy z zaworem EGR - okazało się, ze ktoś uszkodził kabelek od tego zaworu.
- zaraz po zakupie musiałem założyć nowe tarcze hamulcowe - wymiana eksploatacyjna
- przeciekająca uszczelka pod uchwytem filtra oleju - proste w naprawie, uszczelka kosztowała grosze.
- Po zakupie stwierdziłem wyciek paliwa na silniku - naprawione przez sprzedawce - typowa usterka tego modelu, przecierające się przewody paliwowe od wibracji silnika
- ostatnio trochę popłynąłem, bo lewe przednie łożysko zaczęło się lekko odzywać i w miedzy czasie pękła mi prawa przednia sprężyna (typowa usterka wczesnych modeli, a u mnie i tak stało się to po 12stu latach)
Naprawiłem to tak, ze kupiłem lewego kompletnego McPhersona i zamontowałem go do auta, dzięki temu miałem zmienione łożysko na mniej używane. Z mojego starego lewego McPhersona wymontowałem sprężynę i założyłem ja na prawa stronę. Części kosztowały mnie £65 + (£80 za nowe klocki hamulcowe i końcówki drążków, bo starych nie dałem rady zdemontować, korozja śruby) narzędzia + dwa dni grzebania

Wiekszosc problemow odezwala sie w osttanich latach, zwroc uwage ze sa to problemy zwiazane z duza eksplatacja i takie, z ktorymi marka Citroen nie ma nic wspolnego. Wiekszosc tych podzespolow stosowana jest w innych samochodach.
Citroen odpowiada tylko za design, projekt nadwozia, jego funkcjonalnosc, bezpieczenstwo i dobranie komponentow.

To ze alternator ci padł, to miej pretensje do BOSCH-a

Inna sprawa to taka, ze Wszystkie auta tego segmentu nie są tworzone z myślą taka aby one jeździły 100 lat.
Dlatego części do nich są tak opracowywane. One nie maja być tanie w naprawie, one są teoretycznie na tyle tanie w salonie, ze powinno kupować się nowe, ale wiadomo w Polsce to science fiction.
Tego typu auta jak jeżdżą 10 lat to już jest sukces!!! Moje ma 12 lat i nie ma wo gule rdzy!! na karoserii.

Filtr paliwa wymienia się co 60 000 km, filtr oleju o dziwo wymienia się tylko sam wkład a nie całość. Na warunki zachodnie części nie są aż tak drogie. No ale i sam nowy samochód jest tez tańszy bo takiego C3 można kupić za 10 000.

Jeżeli chcesz kupić auto długo wieczne to kup sobie jakieś z wyższej polki.
Obrazek
Cytuj
Poprzednia strona

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości