Wymiana rozrządu

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 20 maja 2012, o 12:42

Samochód:
C3 1.4 75KM 2005r.
Imię:
Amadeusz
PostNapisane: 20 maja 2012, o 12:50
Witam
Chciałbym dowiedzieć się co nie co o wymianie rozrządu w C3.
Moja C3 jest z 2005r. 1.4 benzyna. Obecnie według licznika 66tyś km. Kupiłem ją w sierpniu 2011. Zostały wymienione oleje i filtry jednak rozrządu nie wymieniałem.
Teraz jest pytanie, co ile powinno się go wymieniać (lat i km) i ile was to kosztowało?
Pozdrawiam
Cytuj
Avatar użytkownika
Administrator
Administrator
Posty: 744
Dołączył(a): 7 lip 2010, o 11:51
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód:
C3 1.4l LPG 2003r.
Imię:
Szymon
PostNapisane: 20 maja 2012, o 21:06
Ja przy ~74tyś wymieniłem. Rozrząd wymienia się co ilość kilometrów, a nie ze względu na staż.

Jeśli jesteś pierwszym właścicielem to poczekaj do tych ~75k, jak dopiero co kupiłeś auto to lepiej to wymienić teraz, a potem co ~75k.

BTW.
Nawet nie wiem co ile producent zaleca wymiany.
Korzystajcie z załączników na forum, aby pliki nie ginęły w przyszłości w zewnętrznych serwisach!
Obrazek
LPG na Androidzie
Cytuj

Posty: 4
Dołączył(a): 28 cze 2012, o 14:42

Imię:
Marcel
PostNapisane: 28 cze 2012, o 14:49
BlueMan napisał(a):Ja przy ~74tyś wymieniłem. Rozrząd wymienia się co ilość kilometrów, a nie ze względu na staż.


ze względu na staż także ale to tak po 6 - 8 latach
Cytuj
Avatar użytkownika
Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 31
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód:
C3 1.1i 2002
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 16 lip 2012, o 23:11
Dla 1.1 i 1.4 ale benzyna instrukcja zaleca co 120 tyś. km. lub max. 10 lat. Dla ropniaków co 180 tyś.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa
Samochód:
citroen c3 1,4HDI
Imię:
Mariusz
PostNapisane: 13 sty 2018, o 08:37
Panowie powiedzcie tak konkretnie co ile wymienić rozrząd w 1,4 HDI 68KM. Mam taką sytuację, że wymieniłem rozrząd i padł po 3 latach i 3 miesiącach, a przejechane było 46 tyś.km. To na pewno za wcześnie. Co myślicie o takiej sytuacji? Rozrząd wymieniony kompletny z pompą wody, chyba że mechanik oszukał. Czego mogę się spodziewać po zdjęciu głowicy? Jakie koszty?
Cytuj
Avatar użytkownika
Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 31
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód:
C3 1.1i 2002
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 13 sty 2018, o 17:01
instrukcja mówi dla ropniaka 180tyś.km lub 4 lata, ale to teoria, należy zmieniać wcześniej co najmniej o 20 tyś.km. 3 lata i 3 miesiące to taka granica na styk jednak przejechane 46 tyś to jak by trochę za wcześnie. Zależy od producenta, na rozrządzie nie należy oszczędzać. Moja córunie przekroczyła termin (citroen c3 z 2012r benzyna 1,4), przy 147 tyś rozrząd padł, szkody na ponad 1300,00 zl. Planowanie głowicy, wymiana popychaczy, coś tam jeszcze, na szczęście nie zniszczyło tłoków, lekkie zarysowania bo koszt byłby he,he,.
Mechanik raczej nie oszukał, rozrząd nie wytrzymał czasowo.

------------------------
Przepraszam pomajgało mi się z innym samochodedem.
3 lata 3 miesiące i 46 tyś to dużo za dużo za wcześnie. Mechanika tak do końca bym nie podejrzewał, raczej rozrząd, mógł to być sprzęt z chin. Tylko firmowe, firmowe i firmowe. A opinie i firmy można znaleźć w google.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa
Samochód:
citroen c3 1,4HDI
Imię:
Mariusz
PostNapisane: 14 sty 2018, o 09:24
I tutaj jest tzw. "pies pogrzebany". Mechanik godny zaufania, ogarnia samochody w całej rodzinie od kilku lat. Zawsze powtarza, że woli robić z własnymi gratami bo jest pewien że będzie ok.,a części klienta to on nie wie skąd pochodzą i nie daje gwarancji. Rozumiem, że przy okazji chce zarobić i na częściach. Porównywałem ceny i jego graty były ciut droższe od markowych w sklepie. Uważałem że będzie ok. a tu taki zonk. Samochód już do niego zaprowadzony i po wstępnych oględzinach prawdopodobnie pasek nie zerwał się, tylko zsunął. Prawdopodobnie rolka prowadząca dostała luzów na osi. Zobaczymy co powie po rozebraniu resztek osłony.
Cytuj
Avatar użytkownika
Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 31
Dołączył(a): 8 mar 2012, o 17:53
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Samochód:
C3 1.1i 2002
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 14 sty 2018, o 14:26
Mam prośbę, po zakończeniu tego bałaganu napisz co dokładnie było przyczyną, Jakiej marki był zestaw naprawczy. Bom ciekaw przyczyny.
pozdrawiam
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 08:18
Lokalizacja: Warszawa
Samochód:
citroen c3 1,4HDI
Imię:
Mariusz
PostNapisane: 20 sty 2018, o 18:48
Przyczyną awarii rozrządu była pompa wody. Zatarło się łożysko. Dziwne bo pompa SKF uważana za górną półkę jeśli chodzi o pompy. Mechanik będzie składał reklamacje, zobaczymy co z tego wyjdzie( pewnie nic). Na pewno połamały się dźwigienki zaworów, jeszcze nie wiem co dalej.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 275
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 21 sty 2018, o 09:14
Z SKF jest taki problem że każdy uważa to za górną półkę. (cenowo jest górną półką) I jest podrabiany przez to na potęgę. Sprzedawca sprzedając może nawet nie wiedzieć że sprzedaje podróbkę.

Jeśli był to oryginał SKF myślę że nie będą się migać... Ale zobaczymy.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron