Wyciek oleju gdzie szukać przyczyny ?

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.

Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 55
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 12:47
Lokalizacja: Grudziądz
Samochód:
Citroen C3 1,4 54kW rok 2008
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 4 paź 2017, o 15:22
Witam ,

Z przodu prawa strona pasażera okolice prawego koła zauważyłem w garażu na posadzce wyciek.
Wygląda to na olej.
Gdzie szukać przyczyny wycieku ?

Andrzej
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 1954
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
C-5 2.0 16v 2009r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 6 paź 2017, o 10:23
uszelniacz prawej półosi .tam poszukaj.
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka podłogi, gdy rano wstajesz, diabeł w piekle mówi: Ooo kurwa wstał..... ."
Cytuj

Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 55
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 12:47
Lokalizacja: Grudziądz
Samochód:
Citroen C3 1,4 54kW rok 2008
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 6 paź 2017, o 11:44
Krzysiek napisał(a):uszelniacz prawej półosi .tam poszukaj.

Wyszła grubsza sprawa.
Pojechałem dziś rano do mechanika i ......... w zbiorniku wyrównawczym okazało się że są oczka oleju wielkości 2 zł.
Po włożeniu palca na palcu jest mazista ciemna ciecz.
Potem stwierdził i pokazał leciutki przeciek na bloku silnika po lewej stronie silnika tam gdzie uszczelka.
Prawdopodobnie tez jest wyciek z okolic rozrządu
Wniosek że trzeba najpierw w silniku uszczelkę pod głowicą wymienić co wiąże się z tzw "planowaniem głowicy".
Ponieważ licznik ma 95 tys km to chyba czas też na wymianę rozrządu ( producent zaleca wymianę po 120 tys km lub 10 lat ).
Jest możliwość aby nie przepłacać i zrobić za jednym razem rozrząd oraz ten przeciek na głowicy.
Skłaniam się do zrobienia za jednym razem kompletny rozrząd oraz ta uszczelka pod głowicą.
Czy to dobry pomysł ?
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 1954
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
C-5 2.0 16v 2009r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 8 paź 2017, o 21:22
tak byłoby najlepiej. zrobić kompleks za jednym razem.
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka podłogi, gdy rano wstajesz, diabeł w piekle mówi: Ooo kurwa wstał..... ."
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 9 paź 2017, o 18:29
UPG przy tym przebiegu??
Coś nie halo... Może to nie UPG... A może to nie ten przebieg...
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 55
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 12:47
Lokalizacja: Grudziądz
Samochód:
Citroen C3 1,4 54kW rok 2008
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 9 paź 2017, o 18:38
stasio1500 napisał(a):UPG przy tym przebiegu??
Coś nie halo... Może to nie UPG... A może to nie ten przebieg...

No niestety mechanik pokazywał mnie naocznie. W jeden dzień wytarty do sucha blok silnika , na drugi dzień po lewej stronie silnika tam gdzie są wybite jakieś numery w miejscu gdzie jest uszczelka pokazał się olej.
Przebieg w pojeździe jak najbardziej autentyczny.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 9 paź 2017, o 21:05
Te silniki lubią tam pokazać olej... Ale przy prawie 160 tyś km.
A nie spływa przypadkiem z pokryw? Bo jak pamiętam w moim C4 ciągle było mokro ale spływało z pod uszczelek pokryw... W sumie C5 na to samo cierpi... Póki co uszczelniłem i sucho ale... Jakoś nie wieżę że długo tak będzie.
Ahh te plastikowe pokrywy...
Sam olej w zbiorniczku jakąś wyrocznią dla mnie nie jest po przygodach ze Skodą Favorit... Tam uszczelkę zmieniałem dwie godziny :D A olej z płynem zmieszał mi się tylko raz. Ale to było dziwne auto :D Szkoda że nie było hamowni wtedy w moich okolicach bo wynik mógłby być ciekawy.
A głowice też nie zawsze trzeba planować... Nie wiem jak w silnikach PSA ale w Skodzie po trzech planowaniach głowica była teoretycznie na złom.

Ale mogło się trafić że wcześniej padła... Ale naprawdę dziwne.
Ostatnio edytowano 9 paź 2017, o 21:10 przez stasio1500, łącznie edytowano 1 raz
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Początkujący kierowca
Początkujący kierowca
Posty: 55
Dołączył(a): 30 wrz 2014, o 12:47
Lokalizacja: Grudziądz
Samochód:
Citroen C3 1,4 54kW rok 2008
Imię:
Andrzej
PostNapisane: 9 paź 2017, o 21:09
stasio1500 napisał(a):Te silniki lubią tam pokazać olej... Ale przy prawie 160 tyś km.
A nie spływa przypadkiem z pokryw? Bo jak pamiętam w moim C4 ciągle było mokro ale spływało z pod uszczelek pokryw...
Sam olej w zbiorniczku jakąś wyrocznią dla mnie nie jest po przygodach ze Skodą Favorit... Tam uszczelkę zmieniałem dwie godziny :D A olej z płynem zmieszał mi się tylko raz. Ale to było dziwne auto :D Szkoda że nie było hamowni wtedy w moich okolicach bo wynik mógłby być ciekawy.

Ale mogło się trafić że wcześniej padła... Ale naprawdę dziwne.

Widocznie mam pecha ze dotknęło to przy 95 tys km.

P.s. Wymieniłem ( spisuję części z faktury ) ;
1. Kpl rozrząd
2. Pompa wody
3. Zimeringi przy rozrządzie 2 szt
4. Uszczelniacze rozrządu.
5. Uczelka pod głowicą górna i dolna + "splanowanie głowicy"
Oczywiscie pokazał i mówił że Citroeny i podobne francuzy tak mają że z niewiadomego powodu pęka rozrywa się uszczelka lewy dolny róg i faktycznie widać było rozerwanie.
6. Uszczelki kolektora wydech i ssące.
7. Pasek wieloklinowy.
Całkowity koszt to 1100 zł :shock: , czy do dużo czy mało jak na takie zakres prac ?
Cytuj

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości