Citroen C3 II 1.2 VTI/PT problem z ładowaniem

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.

Posty: 1
Dołączył(a): 27 mar 2018, o 14:48

Samochód:
Citroen C3 II 1.2 VTI 82KM 2015r.
Imię:
Wojciech
PostNapisane: 27 mar 2018, o 15:02
Witam,
Mam problem z prawidłowym ładowaniem Citorena mojej żony. W aucie kilka dni po zakupie rozładował się akumulator - został naładowany plus sprawdzony testerem i był sprawny. Okazało się jednak, że ładowanie wynosiło jedynie ok 12,7-12,8V (zarówno na zimnym i gorącym silniku).
Oddałem samochód do znajomego "ogarniętego" elektronicznie mechanika. Ładowanie na samym alternatorze również wahało się ok 12,7-12,8V - także decyzja o regeneracji alternatora. Został on rozłożony na stole i wymieniono w nim kilka elementów (nie pamiętam co dokładanie) i przy testach na stole ładowanie było ponad 14V, czyli teoretycznie prawidłowe. Po założeniu do Citroena jednak ładowanie dalej oscyluje na poziomie 12,7V. Silnik nie pokazuje żadnych błędów, a po wypięciu wtyczki od alternatora od razu wywala błędy, stąd widać że "jakieś" napięcie daje (od rozładowań minął miesiąc). Mechanik stwierdził, że być tak ro jest w nowszym aucie, zwłaszcza typu Pure Tech i być może automatycznie obniża napięcie żeby być bardziej "ekonomicznym". Przyjąłem takie tłumaczenie, jednak w zeszłym tygodniu akumulator znowu się rozładował.
Moje pytanie jest następujące, czy ktoś posiada Cytrynę z silnikiem 1.2 VTI/Pure Tech i może mi potwierdzić jak wygląda u nich kwestia ładowania akumulatora, jakie jest napięcie? Być może jednak winny jest akumulator, ale nie chciałbym wymieniać go w ciemno, bo mam wrażenie, że sama regeneracja alternatora była chyba niepotrzebna.

Dodam, że auto ma obecnie 95 tys km przebiegu i jest z 2015 roku, więc trochę wcześniej chyba na takie problemy.
Cytuj

Instruktor jazdy
Instruktor jazdy
Posty: 580
Dołączył(a): 23 lip 2013, o 16:33
Lokalizacja: Kielce
Samochód:
Citroen C2 VTR, 1.6B '03r
Imię:
Mateusz
PostNapisane: 31 mar 2018, o 12:21
Najbardziej optymalne napięcie lądowania akumulatora to 13.6V. Jak będzie więcej o jakieś 0.5V to nic się nie dzieje.

W innym aucie miałem problem z lądowaniem. Ale na szczęście mechanik ogarnięty i nie wyciągał alternatora.

Moduł komfortu odpowiadał za regulacje napięcia w aucie. Pogmeral komputerem i po problemie
Cytuj

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości