Wymiana uszczelki pomiędzy filtrem oleju a silnikiem

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 937
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 30 paź 2010, o 22:06
Witam.
(dotyczy silnika 1.4 HDI [70] 2002r)
Miałem te przyjemność wymieniać te nieszczęsna uszczelkę :)
Dlatego podzielę się z wami informacjami, jak to zrobiłem.
Powód wymiany, to wyciek płynu chłodniczego. Przez dłuższy czas nie mogłem go zlokalizować. Ostatnimi czasy ubytek był zdecydowanie większy, co zmusiło mnie do głębszych poszukiwań.
Po zdjęciu dolnej osłony silnika miałem wyraźnie mokrą osłonę termiczną katalizatora, zawilgocenia poniżej filtra oleju i na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem.
Nie wiem czy wszyscy wiedzą, ale w tych silnikach nie wkręca się filtra oleju bezpośrednio do bloku silnika ale wymienia się sam wkład, który znajduje się w rozkręcanej obudowie, która u podstawy ma wymiennik ciepła olej-woda(płyn chłodniczy). Działa to tak, że olej, który dochodzi do turbo ścieka gumową rurką do podstawy filtra oleju, gdzie jest schładzany w tym wymienniku ciepła. na styku obudowy filtra i bloku silnika są więc otwory olejowe i cieczy chłodzącej. W tamtym miejscu ja miałem wyciek.
Tyle wstępu, teraz wymiana.
Aby dostać się do wszystkich śrubek tej obudowy filtra oleju trzeba zdemontować ( ja przynajmniej musiałem):
- Rurkę od filtra powietrza do turbo razem z przepływomierzem powietrza (dwa wkręty trox i opaska)
- wentylator chłodnicy (dwa wkręty trox u góry)
- wszystkie osłony termiczne katalizatora, z tym, że ta od strony silnika dopiero po zdjęciu katalizatora.
- Katalizator (dwie opaski zaciskowe, dwie nakrętki mocujące do silnika)
- Aby odkręcić katalizator musiałem zdemontować pasek osprzętu, aby poluzować pompę klimatyzacji, dopiero wtedy miałem dostęp do drugiej nakrętki katalizatora.
- aby zdjąć pasek osprzętu, wystarczy złapać kluczem za napinacz z góry i odchylając go druga ręką zsunąć pasek.

Obudowa filtra oleju jest mocowana do silnika czterema śrubami, klucz 8. Dwie z nich dostępne są dopiero po zdemontowaniu katalizatora.
Sama uszczelka składa się z dwóch części, ale zamawia się je razem pod jednym numerem.
Po dokładnym oczyszczeniu powierzchni styku wystarczy poskręcać i gotowe.

Załączę kilka fotel, na których widać już zdemontowaną obudowę filtra. Widoczne będą otwory w bloku silnika.
Na innej fotce widać będzie uszkodzoną uszczelkę.
Gdyby były potrzebne jakieś szczegóły to pytajcie :)
Pozdrawiam.
Załączniki
Obrazek
Cytuj

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości