Błędy po podłączeniu do komputera

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C4, C4 Picasso, C4 Cactus.

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 5 sie 2019, o 13:12
Witam.

Auto wydaje się przymulone. Po dłuższym postoju pierwsze odpalenie trzeba dłużej pokręcić rozrusznikiem. Przez pierwsze parę sekund podwyższone obroty i nie równe. Jak wyłączę silnik i od razu odpalę ponownie to już wszystko jest OK obroty i równiutko chodzi. Olej ma prawidłowy stan na bagnecie miesiąc temu wymieniany

Po wykonaniu diagnostyki pokazały się takie o to błędy.

Błędy w obszarze BSI:
P40A - Błąd czujnika poziomu oleju (błędu tego nie da się wykasować)

Błędy w obszarze układu zapłonu:
P2196 - Informacja wzbogacenia pomiędzy sondą "przed" i sondą "za" (po wykasowaniu błędu powraca)
szczegóły błędu:
prędkość obrotowa silnika - 4051 obr/min
temperatura płynu chłodzącego silnika - 84 oC
prędkość pojazdu - 128 km/h
stan regulacji wzbogacenia - pętla zamknięta
obliczona wartość ładunku szybka (napełnianie) 74%
korekcja wzbogacenia szybka (rząd 1) 4%
korekcja wzbogacenia wolna (rząd 1) -1%

Co oznaczają te błędy i czy one mogą powodować problemy podczas odpalania silnika po dłuższym postoju.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 7 lis 2019, o 21:58
Dzisiaj znowu tym razem błąd P1338 - wypadanie zapłonu na cylindrze nr 2. Wymiana cewki. Przed awarią cewki tydzień temu najpierw pojawił się błąd o którym wcześniej pisałem P2196 - Informacja wzbogacenia pomiędzy sondą "przed" i sondą "za". Ręce opadają nie wiem co jest nie tak. Auto po odpaleniu po dłuższym postoju np. 8 godzin w pracy odpalam i obrotu wariują nie równa praca. Wystarczy, że zgaszę silnik i odpalę ponownie obroty idealne nic nie faluje nic nie dusi się. Podejrzewam, że właśnie podczas tej nierównej pracy za każdym razem przy odpalaniu silnika cewki dostają w dupę i w końcu szlak je trafia co się objawia wypadaniem zapłonu.
Nie wiem czy to może być problem jakiś z sodą przed katalizatorem czy może to jakiś problem związany z łańcuchem rozrządu. Auto 10 lat 183tys przejechane rozrząd raczej nie był wymieniany. Jakieś pomysły?
Cytuj

Powrót do Citroën C4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: MSN [Bot] i 44 gości