C5 1.6 HDI 2008. Kopcenie, spalanie, itd...

Wszystkie sprawy dotyczące modelu Citroën C5.

Posty: 2
Dołączył(a): 5 gru 2017, o 23:27

Samochód:
C5 1.6 Hdi 2008
Imię:
Łukasz
PostNapisane: 5 gru 2017, o 23:29
Witam, mój pierwszy post i już narzekanie...

Mam dosyć duży problem ze swoją Cytryną C5 1.6 HDI 109/110KM z końca 2008 roku.

Około 2 miesiące temu auto zaczęło kopcić i spalanie zwiększyło się o około 1-1.5 l/100km. Moc spadła (choć i tak w wersji kombi osiągi to mocne słowo przy tym silniku). Przy mocniejszym wciśnięciu gazu od czasu do czasu pojawia się komunikat błędu: "Risk of particle filter clogging" zaraz po tym "Depollution system faulty"

Początkowo diagnostyka komputerowa wskazała uszkodzenie łopatki zaworu EGR. Po demontażu faktycznie ten wirniczek miał spory opór. Wymienili na używkę. W warsztacie wymienili mi też elektrozawór sterowania turbiną, ponoć bardzo wolno reagowała na pedał gazu. Przez chwile faktycznie było lepiej, spalanie spadło o 0.5 l/100km , jakby mniej kopcił. Ale potrwało to tydzień i z powrotem to samo...

Kolejna diagnostyka - uszkodzenie wentylatora chłodnicy, nie pozwala na dokończenia procedury wypalania DPFu przez co auto rzekomo kopci i jest słabsze. Generalnie objawy te same, diagnoza zdecydowanie inna.
Komputer w pierwszym przypadku (EGR) wskazywał 11% zapchania DPFu, natomiast po drugiej diagnozie błędu wentylatora wskazowywał 3%. Niby nie dopala, a DPF w lepszej kondycji.

Dzisiaj usłyszałem inną sugestię - czujnik temperatury. Ze względu na złożoność może wskazywać podobno dobrą wartość na desce rozdzielczej, jednoczenie podając błędne dane i szykując zbyt bogatą mieszankę stąd dławienie silnika, kopcenie, zwiększone spalanie itp.


Już nie wiem co z tym autem robić. EGR 700zł + wymiana, ten wentylator powiedzieli mi wstępnie około 1000zł. Nie mam czasu ani pieniędzy na eksperymenty. Czy ktoś z Was miał podobny problem ? Co z tym cholerstwem robić?
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 256
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 6 gru 2017, o 00:12
A tam ten płyn do DPF jest jeszcze?

Zgadywać można... A czujnik pod DiagBoxem przecież widać co podaje sterownikowi.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 1950
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
C-5 2.0 16v 2009r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 6 gru 2017, o 12:28
a co ma płyn do tego ??? jeśli by było mało płynu do wypalania filtra to wywaliło by komunikat ADDITIVE MINIMUM LEVEL. Ja bym sprawdził wtryskiwacze, zobacz czy nie ma ropy przy wtryskach. często padają uszczelki co powoduje że nie dopala.
powiedz mi czym robiłeś diagnozę ?? co do wentylatora chłodnicy to czy wiatrak kręci się z oporem ?? . jeśli chcesz sprawdzić czy wentylator jest sprawny to zagrzej auto , jak się włączy to jest sprawny. nie wiem czy u Ciebie jest termostat sterowany ale gdybam że nie , termostaty ładowali do silników 13 koni . z nimi też były problemy bo producent nie radził sobie z charakterystyką silnika. tam skoliei padał moduł sterujący. rozumiem że olej , i filtr wymieniony.
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka podłogi, gdy rano wstajesz, diabeł w piekle mówi: Ooo kurwa wstał..... ."
Cytuj

Posty: 2
Dołączył(a): 5 gru 2017, o 23:27

Samochód:
C5 1.6 Hdi 2008
Imię:
Łukasz
PostNapisane: 6 gru 2017, o 12:36
Szczerze mówiać do podpinali mi to do komputera w 2 różnych serwisach. Nie znam sie na tym specjalnie, po prostu przyjąłem do wiadomości informację po diagnozie. Olej, filtry, rozrząd wymieniane w lipcu. Uszczelki do wtrysków faktycznie wymieniłem po tym jak jedna chyba strzeliła i zacząło mocno dawać ropą w kabinie. Muszę to skontrolować w takim razie. Tak samo z tym wentylatorem, chociaż diagnosta stwierdził, że wentylator zacina się na 4 biegu, a z tego co się orientuję posiadam 2 biegi tego wentylatora, także już zgłupiałem.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 256
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 6 gru 2017, o 19:49
komunikatu ADDITIVE MINIMUM LEVEL nie będzie w wypadku silnika 1.6HDi Jeśli był kiedyś płyn dolany w małej ilości a w ECU zresetowano licznik. A w takich przypadkach cuda się dzieją. Przy silniku 1.6HDi nie ma czujnika poziomu tego dodatku. Jego poziom jest obliczany na podstawie zużytego paliwa i kto wie czego tam jeszcze.
(Chyba że w tych rocznikach coś z tym zmienili...)

Wentylator chyba nie ma dwóch biegów jako takich a płynną regulację. Dlatego jest tak koszmarnie drogi. Bodajże sterowany PWM jest chyba, ale ręki sobie za to nie dam uciąć.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Powrót do Citroën C5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości