Anti Pollution - przeładownie turbiny

Wszystkie sprawy dotyczące modelu Citroën C5.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 7
Dołączył(a): 29 lis 2016, o 12:21

Samochód:
Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 2010 rok
Imię:
Ireneusz
PostNapisane: 23 paź 2017, o 18:19
Witam

Od jakiegoś czasu przy konkretniejszym dociśnięciu gazu, wywala mi błąd AntiPollution i zapala się CheckEngine. Wygląda taj jak gdyby turbina przestawała działać i samochód traci moc. Po włączeniu i wyłączeniu moc wraca, a CheckEngine gaśnie po około 3-5 kolejnych odpalenia silnika. Po podpięciu do kompa okazuje sie, ze przy wyższych obrotach ok. 3.500 - wywala błąd - PRZEŁADOWANA TURBINA i silnik wchodzi w tryb awaryjny.
Różni ludzie mówią o różnych przyczynach tego i chciałem to zweryfikować, żeby nie wydawać kasy bez sensu i nie tracić tygodni po staniu samochodu w warsztatach.

2010 rok 2.0 diesel 140KM najechane ponad 300.000. Turbina i wtryski nigdy nie były robione. Kilka miesięcy temu wypalałem FAP'a i przez jakis czas myslałem ze to było przyczyną ( zabtudzony FAP na ok 60% ), bo oroblem się nie pojawiał, ale jak widać to nie to.

Prosze o pomoc.....
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 399
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 24 paź 2017, o 07:40
Zacina się zmienna geometria turbiny?
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 7
Dołączył(a): 29 lis 2016, o 12:21

Samochód:
Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 2010 rok
Imię:
Ireneusz
PostNapisane: 25 paź 2017, o 20:48
A jak mam to zweryfikować ?
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 399
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 25 paź 2017, o 21:48
Problem może być na tyle złożony że problem nie musi leżeć w samej turbinie.
Ktoś mocniej obeznany w silnikach diessla by się przydał.

Jeśli się nie mylę to geometria turbiny zmieniana jest przez nastawnik który jest przy niej. Do niego zwykle idzie rurka połączona z jakimś podciśnieniem. Jeśli jest możliwość warto sprawdzić czy samo cięgno nastawnika ma "chęci" się poruszać, czy jest zacięte na amen. Jak ma chęci współpracować to można szukać problemu po przewodach idących do nastawnika albo w nim samym (pewnie są tam jeszcze jakieś elektrozawory czy coś...). Jeśli nie ma tu żadnych problemów to mogą być wtryski... Ale ja się na diesslach nie znam....

A warto też sprawdzić czy śruby gdzieś od kolektora ssącego się nie obluzowały.

Dymi jakoś?
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 7
Dołączył(a): 29 lis 2016, o 12:21

Samochód:
Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 2010 rok
Imię:
Ireneusz
PostNapisane: 29 paź 2017, o 11:17
Nic nie dymi, chodzi jak trzeba.

Nie mam pojęcia o co tu chodzi. Ostatnio zauważyłem ze jakoś AntiPollution nie wyskakuje jak dam więcej gazu. Postanowiłem to zweryfikować. Kilka razy w ciągu dnia przeciągnąłem silnik do 4.000 obrotów na 2,3 i 4 biegu po kolei - zero problemu. Ciągnął do końca, błąd nie wyskakiwał.....
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 1954
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
C-5 2.0 16v 2009r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 29 paź 2017, o 13:00
Panowie błąd pod tytułem Antypollution to bład bardzo bardzo ogólny. Takie gdybanie na nic się nie przyda. Auto należy podłączyć pod komputer. Jak użytkowałem diesla to też miałem takie fikołki i też miałem zmienną geometrię turbawki. Okazała się winna jest kapsuła sterowania przy turbinie. Potem też wywalało mi ten błąd a problem dotyczył Fapu. Przykładów można by wymieniać i wymieniać.
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka podłogi, gdy rano wstajesz, diabeł w piekle mówi: Ooo kurwa wstał..... ."
Cytuj

Powrót do Citroën C5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości