same problemy

Wszystkie sprawy dotyczące modelu Citroën Xantia.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 06:48

Samochód:
Xantia 2.1 TDI
Imię:
Karol
PostNapisane: 29 wrz 2014, o 07:32
Posiadam Cytrynkę, Xantię 2.1 TD z 1997r. z ok. 300 tys. przebiegiem, i mam problem z deską rozdzielczą a mianowicie z kontrolkami i licznikami.

Co do samych kontrolek- kontrolka ABS, raz się zapala a raz nie, zapewne to czujnik ABS ale nie miałem do tej pory dość motywacji żeby się tym zająć, mógłby mi ktoś powiedzieć ile wymiana czujnika może kosztować? Część i robota? I czy może to nie wina czujnika tylko coś innego?

Kolejną straszącą mnie kontrolką jest AIRBAG, również raz jest OK- kontrolka jest zgaszona ale czasem miga jak tylko zapłon jest włączony. Również nie wiem czy to jakiś czujnik, elektryka, cała deska rozdzielcza czy sama poduszka chce a nie może wybuchnąć.

I zegary: już od dłuższego czasu licznik kilometrów mi nie działa, kiedyś czasem się włączał i liczył ile przejechałem i przestawał i tak na zmianę aż końcu całkiem stanął w sumie dobrze bo na pierwszy rzut oka mniejszy przebieg ale czasem chce się sprawdzić ile się przejechało czy coś a tu nie ma takiej możliwości.

Dalej mamy prędkościomierz, który już nie tak długo bo od jakiś 3 tyg. nie pracuje prawidłowo, bardzo rzadko działa jak trzeba a ogólnie albo nie odrywa się od zera albo od razu po ruszeniu leci między 60 a 70 km/h i tam sobie stoi aż będę jechał ok 120 km/h (sprawdzane nawigacją) wtedy rośnie do ok 110 a po dalszym przyspieszaniu zaczyna systematycznie do prędkości spadać, jakby dochodzi do tych 110 a potem przyśpieszam jeszcze o 10 km/h a to o właśnie tyle spada. (czyli do 100)

Ostatnim wadliwym elementem deski jest obrotomierz, chociaż to najmniejsza usterka- obrotomierz zawyża o ok. 800 obrotów. działał ok, wymieniałem część plastików i musiałem rozebrać deskę, odpiąłem liczniki (kostkę), podpoiłem i wtedy obrotomierz zaczął zawyżać.
Reszta usterek powstała przed odłączeniem i podłączeniem liczników.

Najprostszym rozwiązaniem na początek wydaje mi się wymiana deski, problem pojawia się przy zakupie bo nie mogę znaleźć odpowiedniej (żeby zegary były takie same)- albo to zegary od benzyny albo od innego Diesla albo nowszej Xantii (od wersji II).
Proszę o jakieś rady? Pomysły? Może ktoś ma właśnie taką deskę na sprzedaż?

Proszę o pomoc i pozdrawiam
Karol
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 1954
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
C-5 2.0 16v 2009r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 30 wrz 2014, o 16:16
na początek polecam podłączenie auta pod kompa. standardowa rada. jeśli chodzi w wymianę deski to nie jest to konieczne ,lepiej i taniej bedzie wymiana samych zegarów.
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka podłogi, gdy rano wstajesz, diabeł w piekle mówi: Ooo kurwa wstał..... ."
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 29 wrz 2014, o 06:48

Samochód:
Xantia 2.1 TDI
Imię:
Karol
PostNapisane: 1 paź 2014, o 06:16
Tutaj też pojawia się mały problem, deska (liczniki+ te wszystkie kontrolki- paliwo, ABS, airbag itd.) powinny kosztować koło 100,- Problem pojawia się przy szukaniu odpowiednich zegarów, salon citroena nie posiada takich części ani zamienników a na allegro czy innych sklepach internetowych znajduje tylko zegary do PB ew. dieslowe ale o mniejszym silniku które u mnie się nie sprawdza.

Tak czy inaczej podepnę go pod komputer i zobaczę co wyjdzie.

Dzięki za radę.
Cytuj
Avatar użytkownika
Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 424
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 18:40
Lokalizacja: Lublin
Samochód:
Xsara 2000 1.9 DW8
Imię:
Wojciech
PostNapisane: 1 paź 2014, o 12:29
Oj tak Xantia nie wymaga od razu komputera, czujniki absu da sie łatwo sprawdzić, któryś umarł albo znając życie kosteczka w nadkolu zgniła i nie łączy.
Kontrolka poduszek to standard, nie łączy zapewne pod fotelem.
Znając życie w liczniku są zimne luty i wystarczy je poprawić, nie trzeba od razu zegarów zmieniać. A jeżeli bardzo chcesz to xantii w HDI było dużo i zegarów dużo jest w używce.
Cytuj

Powrót do Citroën Xantia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości