Top up water level

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: Xsara, Xsara Picasso.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 1 sie 2015, o 12:59

Samochód:
Xsara Picasso 2.0HDI 2002r.
Imię:
Emil
PostNapisane: 24 paź 2017, o 19:13
Witam,

Od pewnego czasu męczy mnie przeważnie rano podczas odpalania informacja na wyświetlaczu Top up water level po przejechaniu znika - czasami pojawi się na chwilę i zniknie.

Dodatkowo zauważyłem że poziom płynu na zimnym jest nad kreską min a jak się silnik zagrzeje to poziom płynu się zwiększa.

Nie wiem czy to normalne ale słychać również na ciepłym silniku syczenie z korka wlewu płynu chłodzącego.
Przewody nie są tak twarde na ciepłym aby nie było możliwości ich naciśnięcia.

Zastanawiam się co mogło się zepsuć?
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 386
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 25 paź 2017, o 20:15
Nie wróży to dobrze... Ale warto by zacząć od podstawy... I upewnić się czy układ jest odpowietrzony.
Temperatura jest w normie?
Nic nie pływa w płynie chłodniczym?
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 1 sie 2015, o 12:59

Samochód:
Xsara Picasso 2.0HDI 2002r.
Imię:
Emil
PostNapisane: 26 paź 2017, o 20:36
Auto grzeje się normalnie tzn jak na 2.0 hdi 8v przystało.
Xsara Picasso zawsze dłużej się nagrzewała do temperatury optymalnej.
Ciepło z nawiewów leci a nawet i na maks jak się ustawi to jest strasznie gorąco.

Podobno ciężko jest odpowietrzyć układ w XP.
Wydaje mi się iż robiłem to prawidłowo.

Nie wiem czy XP ma gdzieś przy silniku korek spustowy od płynu. Ja brałem dolny wąż od chłodnicy i czekałem aż sobie zleci stary płyn.
Następnie wlewałem płyn przez zbiorniczek do poziomu max - naciskałem kilka razy górny wąż i dolny od chłodnicy - jak spad poziom płynu to dolałem do max. Odpalałem silnik i czekałem aż załączy się wentylator po ostygnięciu patrzyłem ile zostało płynu i jak brakowało do dolałem do max i zakręciłem korek.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 386
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 27 paź 2017, o 08:53
Czyli chyba po prostu słabo odpowietrzony... Powinny być gdzieś odpowietrzniki które należy odkręcać.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 1 sie 2015, o 12:59

Samochód:
Xsara Picasso 2.0HDI 2002r.
Imię:
Emil
PostNapisane: 30 paź 2017, o 22:33
Są dwa odpowietrzniki jeden zaraz przy termostacie a drugi przy wejściu węży od nagrzewnicy.
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 1 sie 2015, o 12:59

Samochód:
Xsara Picasso 2.0HDI 2002r.
Imię:
Emil
PostNapisane: 11 sty 2018, o 07:30
Temat rozwiązany i udało się bez wymiany uszczelki.
Po użyciu preparatu K-Seal efekt ciśnienia zniknął - może nie od razu jak przedstawia to producent ale po dwóch dniach intensywnej jazdy.

Tak że jestem zaskoczony po użyciu tego środka - działanie potwierdzone w dwóch samochodach Citroen Saxo 1.1 oraz Xsara Picasso 2.0HDI.
Cytuj

Powrót do Citroën Xsara

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości