(PORADNIK) Fabryczne radio XP - AUX

Systemy nagłośnienia samochodów. Instalacje, panele, głośniki, itp.

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 16
Dołączył(a): 18 mar 2016, o 18:08

Samochód:
Xsara Picasso HDI 2.0 2000r
Imię:
Bartosz
PostNapisane: 3 sie 2016, o 16:02
Witam, pokażę Wam na przykładzie radia PU-2295A (Fabryczne radio Xsara Picasso HDI2.0 2000 90km)
Nie posiadam zdjęć z samego procesu, ale postaram się wytłumaczyć o ile jest co :)

Co będzie nam potrzebne?
-Lutownica (do tego oczywiście cyna i kalafonia)
-Cieniutkie kable o długości 30cm (ja użyłem listwy, którą później podzieliłem na części po 2 kable)
-Przełącznik 6 pin 2 kanałowy
-Wkręcane gniazdo Jack (Ja użyłem metalowej końcówki, ściągnąłem z niej obudowę która była nakręcana)
-Pistolet z klejem "na ciepło" (może być też sama tubka z klejem + zapalniczka :))
-Klucz TORX do odkręcenia radia
-Brzeszczot (jeśli chcecie wejścia i przełącznik na zaślepce radia)

Co będziemy robić?
Ustawimy przełącznik sygnału głośników idący z FM do radia tak, aby móc go wyłączyć a w jego miejsce wstawimy wejście AUX które będzie przekazywało dźwięk do radia zamiast FM.

Mam nadzieje że każdy wie jak wyciągnąć radio z auta, więc tą część pominę :)


Kiedy mamy już samo radio, należy usunąć z niego dolną pokrywę obudowy.
http://i.imgur.com/z6BAqzu.jpg
(u Was nie powinno być wystających kabelków więc tym się nie przejmujcie)

Po zdjęciu obudowy pokaże się nam dolna część układu. Powinno to wyglądać w ten sposób:
http://i.imgur.com/agutVXlg.jpg
(oczywiście bez kabli i z zalozona osłoną listwy)

Teraz musimy rozlutować osłonę listwy (na 2ch końcach) i ją usunąć. Osłona listwy to "masa" - podpinamy tam później masy z jacka.

Po zdjęciu oslony pokaże się nam listwa od FM. Naszym zadaniem będzie rozcięcie łączenia widocznego na zdjęciu.
Kiedy już to zrobimy to trzeba przylutować kable z 2ch stron rozciętego łączenia.
http://i.imgur.com/X5VboEF.jpg
Powinno to wyglądać właśnie w ten sposób.

Teraz kable zabezpieczamy klejem na ciepło i przeciągamy kabel przez osłonę listwy.
http://i.imgur.com/aYuypiRg.jpg
(na zdjęciu brak kleju)

Osłonę listwy możemy już przylutować na swoje miejsce z 2ch stron, z jednej strony osłony należy przylutować pojedynczy kabel - jest to masa do jack'a.

Część pierwsza zakończona. Teraz możemy wyciągnąć kable poza obudowę radia i przykręcić pokrywę na swoje miejsce uważając aby nie uszkodzić kabli.

Teraz należy wybrać miejsce na wejście AUX oraz przełącznik trybów.
Ja wybrałem lewą zaślepkę radia (od strony kierowcy)
Wywierciłem w niej dwa otwory tak, aby przełącznik oraz gniazdo jack dało się w nie wkręcić / przymocować.

http://i.imgur.com/Fd705VBg.jpg

Umiejscowiłem je w tym miejscu celowo. Nie mogło być ani wyżej ani niżej z powodu mocowania radia do nadwozia oraz zaślepki do radia.

Kiedy to już mamy gotowe to możemy zabrać się za kolejne lutowanie!

http://i.imgur.com/xsgQlovg.jpg

Najpierw zabierzemy się za lutowanie gniazda jack.
(widok kiedy środkowy jest na górze) Środkowy, najdłuższy pin lutujemy do masy, do pozostałych 2ch pinów lutujemy kable, które później podepniemy pod kanał na przełączniku.

http://i.imgur.com/9E5aXgn.png
Na górze podpinamy 2 kable z gniazda jack.

UWAGA! Nie trzymajcie lutownicy długo na stykach przełącznika - można w ten sposób przelutować przełącznik co spowoduje jego popsucie i nie będzie łączył :P (ja tak przelutowałem i dzisiaj musiałem zmieniać)

http://obrazki.elektroda.pl/5211565900_1321974808.jpg

Po środku podpinamy kable z wejścia FM do radia (nie te od listwy tylko te co oddzieliliśmy)
Na dole podpinamy kable z wyjścia FM (te pod listwą)

Pamiętaj że nic nie może się stykać! :) Dlatego teraz zabezpieczamy łączenia na przełączniku klejem na ciepło.

Część druga ukończona! Radio ma już działający system AUX.
Teraz musimy nanieść małe "poprawki" do slota na radio i samego radia.
Musimy odciąć część przedniej, plastikowej obudowy radia tak aby nasza zaślepka mogła bez problemu wejść na miejsce.
Uważajcie żeby nie naruszyć zaczepów na których trzymać się ma zaślepka.
Jeśli macie w lutownicy wymienne wkłady to polecam użyć właśnie lutownicy :)

http://i.imgur.com/czRtcFy.jpg

Teraz idziemy z brzeszczotem do auta.
Musimy odciąć kawałek plastiku w slocie radia tak, aby można było założyć zaślepkę.
Tutaj zdjęcia nie mam bo... jestem zbyt leniwy żeby wszystko rozkręcać :P
Składamy całość na swoje miejsce i cieszymy się radiem z AUX.

Przełącznikiem zmieniamy tryb z FM na AUX. Głośność kontrolujemy zarówno telefonem jak i radiem.

U mnie wszystko ładnie gra :)
Nie biorę odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikające z próby zrobienia tego co przedstawia poradnik. Jeśli jakiekolwiek szkody wyjdą to tylko z winy osoby która się tego podejmie.
Cytuj

Powrót do Car Audio

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości