Pochwalcie się swoimi sprzętami!

Urządzenia ułatwiające podróż zmotoryzowanym.

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 15
Dołączył(a): 14 cze 2013, o 08:00
Lokalizacja: Kielce
Samochód:
Citroen C2 1.4 HDi Enterprise
Imię:
Michał
PostNapisane: 18 lip 2013, o 21:24
Mistrzostwo Świata ten montaż. Szacun.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 25
Dołączył(a): 5 sty 2014, o 13:09
Lokalizacja: Miechów
Samochód:
Citroen C4 2008r. 1.6 hdi 90 KM
Imię:
Mateusz
PostNapisane: 19 sty 2014, o 12:06
marmie a powiedz coś więcej jak to zmontowałeś i czy bardzo dużo roboty z tym miałeś ??
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 18 lip 2013, o 12:30

Samochód:
C4 1,6i 16v Impress (TU5JP4)
Imię:
Marcin
PostNapisane: 4 mar 2014, o 15:50
Witam,

Trochę roboty przy tym było, ale to takie przyjemne dłubanie. A więc po kolei:

Z anteną nie było problemu, wybór od razu padł na sirio triflex. Zaletą anteny jest stałe "zmasowienie" z nadwoziem, łatwe strojenie i "niewidoczność". Jest to antena 3-funkcyjna obsługująca radio, CB radio i GSM. Różne są opinie na temat tej anteny ale po zmianie z magnesu 40 cm po prostu rewelacja. Ucichły zakłócenia od wspomagania i reszty elektrycznych silników i znacznie poprawiły się parametry odbioru i nadawania. Antena idealnie pasuje w fabryczny otwór w dachu, więc wymiana trwa 10 min. Trzeba tylko przerobić końcówkę kabla antenowego ze starej anteny i wpiąć w istniejącą instalację aby radio mogło bez zmian działać. Do CB trzeba podciągnąć kabel dostarczony w zestawie z anteną. Wymaga to demontażu całej lewej osłony słupka tylnego przez odkręcenie 7 śrub i odciągnięcie z zatrzasków. Wtedy bardzo wygodnie uda się ułożyć kabel w fabrycznych zatrzaskach (uwaga na poduszkę kurtynową). Schodząc kablem na dól puściłem go w tunel środkowy aby w razie potrzeby łatwiej dostać się do wtyczek i wpiąć miernik SWR do wystrojenia anteny.
Głośnik też został zaplanowany aby dobrze było słychać schowane radio. Trochę trudniej ale udało się znaleźć Sunkera. Identyczne produkuje również Alan i inne firmy no name. Najważniejsze są wymiary obudowy 10 x 4 cm. Po niewielkim spiłowaniu górnej części pasuje idealnie w tą małą wnękę zakrywającą bezpieczniki. W tym przypadku trzeba niestety przewiercić plastik na śruby oraz wyciąć otwór aby głośnik mógł "oddychać" a naszą stronę.
Radio CB, tutaj wybór był bardzo trudny ze względu na małą wnękę pod wyświetlaczem od komputera. Wydawało mi się, że to będzie najodpowiedniejsze miejsce, w razie potrzeby wystarczy odpiąć mikrofon i zamknąć klapkę aby nie było nic widać.
Trzeba było szukać radia nie ze względu na parametry ale na wymiary. Na szczęście pasował tylko maxon cm70. Jako jedyne daje się tam upchnąć i ma pomarańczowe, regulowane podświetlenie. Zaletą tego radia jest również brak gałek, które i tak trudno było by regulować. Na szczęście 90% funkcji można konfigurować w mikrofonie (3 przyciski: funkcja, +, - ) i po przyzwyczajeniu się jest to bardzo wygodne. Głębokość samej wnęki jest ok 18,5 cm ale po środku w połowie długości przymocowany jest wspornik radia CD. Trzeba było go usunąć (humanitarnie wyłamać) a w zamian za to pod radio CD podłożyłem grubszą gąbkę i siedzi tak samo stabilnie. Okazało się, że ze względu na wtyczkę antenową z kablem nadal brakuje 4 cm aby radio CB udało się upchnąć. Trzeba było przerobić radio poprzez przewiercenie z boku obudowy i wprowadzenie kabla antenowego i przylutowanie na stałe. Niepotrzebne gniazdo antenowe z tyłu można obciąć brzeszczotem. Po tych przeróbkach CB radio mieści się już we wnęce i pozostaje przystosowanie konsoli z wyświetlaczem. Od tego małego schowka z klapką najlepiej brzeszczotem odciąć tylną część przy samym końcu. Następnie narożniki należy głęboko ponacinać aby mogła się ta wnęka rozszerzyć pod CB radio. Teraz wystarczy radio włożyć i dopchnąć do samego końca. Podpiąć wszystkie kable. Na zasilanie można wykorzystać dodatkową wtyczkę pod drugie gniazdo zapalniczki przy lewarku zmiany biegów (wersja z zasilaniem po przekręceniu kluczyka*) lub wykorzystać gruby czerwony kabel w skrzynce bezpieczników po wcześniejszym założeniu bezpiecznika w gniazdo nr 8 pod komputerem silnika (wersja z zasilaniem na stałe). Na koniec wystarczy dostroić antenę, założyć konsolę w deskę rozdzielczą, poskręcać i poskładać plastiki i cieszyć się działającym zestawem.

P.S.
Do przepuszczania kabla antenowego pod wykładzinami i podsufitką idealnie nadaje się rozebrane pióro z większej wycieraczki z C4. Metalowy element nośny pióra jest bardzo elastyczny i po połączeniu z kablem antenowym taśmą izolacyjną można przepychać przez każdy zakamarek naszych C4.

* - można śmiało wykorzystać podłączenie zasilania pod kluczyk. Maxon CM70 pamięta wszystkie ustawienia (głośność, nr kanału, squelch, asq, itp.) nawet po wyłączeniu zasilania. Niestety nie włącza się samo po ponownym przekręceniu kluczyka.
Cytuj
Avatar użytkownika
Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 424
Dołączył(a): 14 maja 2013, o 18:40
Lokalizacja: Lublin
Samochód:
Xsara 2000 1.9 DW8
Imię:
Wojciech
PostNapisane: 4 mar 2014, o 16:06
Bardzo ładny esej i fachowo zrobiona instalacja.
Ja też sobie w Xsarze założyłem CB i pod poniższym adresem są zdjęcia których chyba nie trzeba opisywać.
CB radio Xsara
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 18 lip 2013, o 12:30

Samochód:
C4 1,6i 16v Impress (TU5JP4)
Imię:
Marcin
PostNapisane: 4 mar 2014, o 23:19
Dzięki :)
Cytuj

Wprawiony kierowca
Wprawiony kierowca
Posty: 66
Dołączył(a): 11 mar 2014, o 21:57

Samochód:
Citroen C5 2.0 HDi 2006
Imię:
Paweł
PostNapisane: 27 kwi 2014, o 21:31
U mnie szału nie ma - Radio Midland Alan 109 i do tego Sirio ML-145

A muzyka leci z fabrycznego odtwarzacza - tutaj zastanawiam się na zmianą na jakiś prosty model ale z USB.
Cytuj

Posty: 1
Dołączył(a): 2 sty 2016, o 12:49

Samochód:
Berlingo Multispace 1.6 90KM
Imię:
Sylwester
PostNapisane: 2 sty 2016, o 12:53
Marmie pokażesz(fotki tak było by łatwiej nawet mi :)) jak i skąd wziłeś zasilanie jak rozebrać te wszystkie plastiki
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 14
Dołączył(a): 18 lip 2013, o 12:30

Samochód:
C4 1,6i 16v Impress (TU5JP4)
Imię:
Marcin
PostNapisane: 3 sty 2016, o 23:20
Fotek z montażu niestety nie posiadam. Zasilanie z dodatkowej wtyczki od zapalniczki jest w środkowym tunelu zaraz za drążkiem zmiany biegów. Jest tam napięcie tylko po przekręceniu kluczyka. Druga opcja to gruby czerwony kabel w skrzynce bezpieczników (tak mam podłączone). Zaletą tego podłączenia jest prąd bezpośrednio z klemy akumulatory i tym samym praktycznie nie ma zakłóceń od instalacji elektrycznej i osprzętu jak: cewka, alternator, siłowniki.
Przy podłączeniu przez gniazdo zapalniczki jednak słychać wycieraczki, opuszczanie szyb, itp.
Do rozebrania konsoli należy podważyć pionowe trójkątne zaślepki przy radiu CD i odkręcić dwa wkręty torx. Następnie odciągnąć konsolę do siebie i można do góry zdemontować górna konsolę z wyświetlaczem i można już działać.
Cytuj

Posty: 1
Dołączył(a): 16 maja 2017, o 18:57

Samochód:
Citroen
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 16 maja 2017, o 18:59
Ja mam radio, nawigację i wideorejestrator, wszystko od vordon :D
Cytuj
Poprzednia strona

Powrót do CB radio i nawigacja

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość