Citroen C4 2.0HDI Tiptronic 2007r

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C4, C4 Picasso, C4 Cactus.

Posty: 4
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 23:17

Samochód:
Citroen C4 2.0HDI Tiptronic
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 8 lis 2011, o 23:25
Witam. Jestem nowy na forum, z początku chciałbym pozdrowić wszystkich użytkowników cytryn :). Mam dwa pytania m.in:

-Kiedy wymieniamy olej w skrzyni ww wymienionym modelu Citroena? (Na blacie 137tyś km. W ASO twierdzą, że nie wymieniamy w ogóle)

-Od jakiegoś czasu mam irytujący mnie problem. Podczas rozpędzania na 1/4 gazu turbina świszczy, a samochód faluje, tzn prędkość rośnie ale czuć takie bujanie (bardzo małe odstępy czasu) jakbym puszczał i dodawał gaz, dopiero kiedy przycisnę mocniej wszystko ustępuje. W ASO twierdzą, że nie wiedzą o co chodzi, i że nic nie czują. Podpinali pod kompa - nic nie wykazało. Niestety mnie to przeszkadza, ale nie wiem co mam zrobić...

Pozdrawiam
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 937
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 9 lis 2011, o 11:35
Faktycznie Citroen nie zaleca wymiany oleju. Ta skrzynia jest taka sama jak ręczna, tylko zrobotyzowana, czyli zasada wymiany oleju jest taka sama jak w ręcznej. Citroen mówi ze się nie wymienia, ale co przezorniejsi i tak wymieniają, bo koszt oleju nie jest wielki.

Co do falowania, to nie wiem czy wymiana oleju coś pomoże. To raczej problem ze sprzęgłem i systemem wysprzeglania. Może by pomogło ponowne przyuczanie sprzęgła (robi sie to komputerem diagnostycznym), lub sprzęgło się kończy.

Co masz na myśli, ze turbina świszczy? Czy jest głośniejsza niż zazwyczaj? Może to turbina się psuje i silnik ma mniej mocy niż powinien i dlatego sprzęgło szaleje. Kalkulator skrzyni ma zapamiętane punkty wysprzeglania w stosunku do silnika, jeżeli w silniku zmienia się parametry, to skrzynie automatyczne lub takie jak twoje mogą fiksować.
Obrazek
Cytuj

Posty: 4
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 23:17

Samochód:
Citroen C4 2.0HDI Tiptronic
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 9 lis 2011, o 14:33
Dziękuje Ci bardzo za konkretną odpowiedź :). Wszystko spróbuję zweryfikować w najbliższym czasie.

Teraz druga sprawa, która mnie nurtuje.

Zimą, samochód w czasie odpalania silnika (po całej nocy) zachowuje się jak traktor. W czasie przekręcenia kluczyka w stacyjce z silnika dochodzi taki dźwięk jakby "łamał się lód". Jak już silnik wystartuje to wszystko ok..
Ktoś gdzieś mi kiedyś powiedział, że to zły płyn w chłodnicy, który zamarza. Prawda to?

Pozdrawiam
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 937
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 9 lis 2011, o 15:45
No jeżeli płyn zamarza to na pewno jest zły :) Przy pierwszym uruchomieniu silnik może być nieco głośniejszy, to normalne, co do płynu to nie ma co się bawić w zgadywanie, po prostu sprawdź czy jest ok, czy nie zamarza, a jak dano był nie wymieniany to go wymień. To samo tyczy się oleju, powinien być pełen syntetyk.
Obrazek
Cytuj

Posty: 4
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 23:17

Samochód:
Citroen C4 2.0HDI Tiptronic
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 12 lis 2011, o 00:38
Tylko pytanie czy na pewno chodzi o płyn w chłodnicy? jeżeli tak to polecasz jakiś konkretny? A olej?
Cytuj

Posty: 4
Dołączył(a): 8 lis 2011, o 23:17

Samochód:
Citroen C4 2.0HDI Tiptronic
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 22 lis 2011, o 00:27
Mam jeszcze jeden problem. Od kilku dni, kiedy temperatura w nocy spada poniżej 0. Rano, odpalam samochód, ruszam i co? Wciskam hamulec, a samochód nie hamuje. Hamulec po prostu nie wciska się, jakby się zapowietrzył, nie idzie go wcisnąć. Stawiam na płyn hamulcowy?
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 937
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 22 lis 2011, o 10:50
Płyn hamulcowy powinno się wymieniać co dwa lata. Tak, pierwsze co to sprawdzić płyn, jak nie był wymieniany to wymienić. Jeżeli coś się dzieje z układem to powinno to wyjść przy wymianie płynu. Tak myślę.
Obrazek
Cytuj
Avatar użytkownika
Administrator
Administrator
Posty: 748
Dołączył(a): 7 lip 2010, o 11:51
Lokalizacja: Dabrowa Górn.
Samochód:
C3 1.4l LPG 2003r.
Imię:
Szymon
PostNapisane: 23 lis 2011, o 11:22
Hmmm... ja płyn hamulcowy nie wymieniałem spokojnie dłużej niż 2 lata, muszę spytać czy ojciec wymieniał wcześniej, czy od nowości jeździmy na nim o.O
Korzystajcie z załączników na forum, aby pliki nie ginęły w przyszłości w zewnętrznych serwisach!
Obrazek
LPG na Androidzie
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 937
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 23 lis 2011, o 11:37
Tak, często się tego nie robi tak jak powinno. Jak wymieniałem w swojej Renault 19 to płyn był koloru rdzawego. W C3 nie wiem czy byl wymieniany jak go kupiłem, ale zepsuła mi się pompa ABS, teraz nie wiem czy to nie przypadkiem z tego powodu.
Obrazek
Cytuj

Powrót do Citroën C4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości