2.0 16v hdi 136km dymi na niebiesko

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C4, C4 Picasso, C4 Cactus.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 12
Dołączył(a): 13 sie 2014, o 18:27

Samochód:
Citroen C4 2.0 hdi
Imię:
Sławomir
PostNapisane: 4 sie 2015, o 16:59
Witam serdecznie,
Mam delikatny problem z c4 2.0 hdi 136km mianowicie co jakiś czas po pełnym rozgrzaniu silnika zaczyna dymić na niebiesko, dymi przez jakiś czas np jeżeli jestto na postoju to ok 2-5min i przestaje, a czasami dymi przez 100km (podczas dymienia lekko zmienia się praca silnika, a gdy przestaje to słychać jakby przekaźnik kliknął) początkowo myślałem, że to wypalanie fap, dlatego postanowiłem go usunąć, robił to niby dobry fachowiec. Po podłączeniu do komputera zobaczyłem, że jest przejechane 26km od regeneracji filtra i tak mniej więcej wtedy auto dymiło.
Zdaża się to co jakiś czas czasami jest to 50km a czasami 300-400-500, nie wiem od czego to zależy i gdzie tkwi problem. Dodam, że dym jest taki ostry i żrący, oleju nie przybywa ani nie ubywa, od wymiany przejechałem prawie 10tys i stan jest caly czas taki sam, może brakuje z 100ml ciężko ocenić na oko.
Początkowo zadzwoniłem z reklamacją odnośnie usuwania fapa ale elektronik powiedział, że to na pewno nie to, że może wtrysk leje itd
Wcześniej wymieniłem czujnik położenia turbo na gruszce i mechanik powiedział, że może dymić jakiś czas ponieważ geometria stała i na ściankach intercolera osadził się olej i po rozgrzaniu będzie go wyrzucać stąd dymienie.
Czy miał ktoś podobny przypadek? dodam jeszcze, że spalanie jest zadowalające ponieważ spokojnie schodzę poniżej 5l przy normalnej jeździe.
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 12
Dołączył(a): 13 sie 2014, o 18:27

Samochód:
Citroen C4 2.0 hdi
Imię:
Sławomir
PostNapisane: 11 gru 2015, o 20:40
Witam, po dłuższym czasie prawdopodobnie dotarłem do usterki, której przyczyną było dymienie autka. Mianowicie zacinał sie zawór elektropneumatyczny sterujący klapkami przepustnicy. Po rozgrzaniu łapał zawieche po czym przepustnica się przemykała, mieszanka paliwowo powietrzna była zła i auto zaczynało dymić.
Na razie zaleczyłem usterke oczyszczając zawór, natomiast wymiana się nie ominie prędzej czy póżniej.
Jeżeli ktoś ma podobny problem to radzę zacząć od zaworów...
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 1 maja 2018, o 21:28
Witam. Czy ten dym był lekko niebieskawy i smierdzial tak jakby amoniakiem? Mam tak samo. Jeżdżę i jest ok, jak się auto rozgrzeje to co jakiś czas dymi jak diabli. Po chwili wszystko wraca do normy. Możesz dać fotkę o jaki zawór chodzi?
Cytuj

Zaawansowany kierowca
Zaawansowany kierowca
Posty: 232
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 11:32

Samochód:
Citroen C4 1.6 16v
Imię:
Marcin
PostNapisane: 3 maja 2018, o 17:39
A kiedy ostatnio wypalał ci się FAP ? To co opisujesz pasuje idealnie do tego.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 4 maja 2018, o 16:08
Nie mam pojęcia. Dziś już nie dymi, za to wyskoczył service i urea i komunikat o możliwości zapchania filtra. Na koniec wyskoczył błąd silnika.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 4 maja 2018, o 16:12
A co do dymienia to najczęściej występowało po dłuższej jeździe, jak zwalniałem w mieście, albo korkach. Ale bardzo mnie niepokoi ten smród amoniaku, aż w oczy szczypie jak wysiadłem z auta.
Cytuj

Zaawansowany kierowca
Zaawansowany kierowca
Posty: 232
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 11:32

Samochód:
Citroen C4 1.6 16v
Imię:
Marcin
PostNapisane: 4 maja 2018, o 19:06
Bo prawdopodobnie przerwałeś już kilkukrotnie proces wypalania i filtr może być już krytycznie zapchany. Wiesz w ogóle na jakiej zasadzie działa FAP, jeśli nie to radzę trochę poczytać zanim skończy auto na lawecie?
Jedyne co mi teraz przychodzi do głowy, to wsiądź w auto i przegoń je porządnie przez 20-30km, jeśli to tylko zapchany filtr, to powinno pomóc.
Do sprawdzenia też jest poziom dodatku do FAP-a. Jeśli masz błąd, to warto by sprawdzić co się dzieje.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 4 maja 2018, o 20:13
Adblue a w zasadzie jego koniec jest informowany komunikatami, a jak to się ma do eloys? Też jest informacja? Jutro wracam z majówki do domu 400 km to się okaże. Co do wypalania to ponoć przerywanie nie jest błędem. A jeśli jest to będę pamiętał. Ale nadal nie mam pomysłu skąd tak wielkie dymienie.
Cytuj

Zaawansowany kierowca
Zaawansowany kierowca
Posty: 232
Dołączył(a): 30 lip 2014, o 11:32

Samochód:
Citroen C4 1.6 16v
Imię:
Marcin
PostNapisane: 4 maja 2018, o 22:39
Jak ci spadnie poniżej zadanego poziomu Eloys, też wywala błąd od filtra. Co do przerywania wypalania, to nie powinno się go przerywać, a już najgorsze co można zrobić, to wyłączyć silnik podczas tego procesu. Później wychodzą dziwne sytuacje typu komuś podniósł się stan oleju. itp. Przy normalnych warunkach wypalanie zacznie się gdy silnik osiągnie temp. roboczą, oraz będzie kontynuowana jazda w przypadku Citroena chyba powyżej 2 tys obr. Dymienie możesz właśnie mieć w momencie, gdy filtr się wypala.
Przegoń auto po trasie, tylko nie po emerycku ;) Zobaczysz, czy dalej jest błąd. Jeśli tak, to Lexia/Diagbox i trzeba sprawdzić co mu dolega.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 5 maja 2018, o 08:43
Dziś tak zrobię. Jutro napisze co i jak. Nie jeźdze po enerycku ale automat mnie trochę blokuje :)
Cytuj
Następna strona

Powrót do Citroën C4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości