2.0 16v hdi 136km dymi na niebiesko

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C4, C4 Picasso, C4 Cactus.

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 18
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 6 maja 2018, o 11:38
No i jestem w domu. Trasa z Zakopanego do domu (400 km) była koszmarem. Po 50km, auto straciło moc. Jedyne co mogłem osiągnąć to 2000 obrotów i po mocniejszym dodaniu gazu od razu redukowalo bieg. Maksymalna prędkość na 6 biegu to 120/h. Koszmar, dziś podpiąłem kompa, mnóstwo błędów, brak nox itd. Dziś dolalem 10 litrów i jeszcze jest miejsce a przed samym wyjazdem wlalem również 10 litrów. Zrobiłem 1100 km. Więc wychodzi na to że leje mocznikiem jak dzikie. Zaczynam się martwić co to może być. Czy mocznik jest dodawany w trybie ciągłym czy tylko podczas wypalania?
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 6 maja 2018, o 21:03
To masz SCR czy FAP?
Wychodzi z relacji że katalizator SCR z AdBlue
Tam płyn jest chyba ciągle dostarczany w niewielkiej ilości do spalin... Możliwe że uszkodziła Ci się rurka, lub zbiornik i gdzieś wycieka.
Po skończeniu się płynu samochód ma przejść w tryb awaryjny niestety... :(
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 18
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 6 maja 2018, o 21:41
Mam FAP bo wyskoczyła mi informacja że USTERKA, RYZYKO ZAPCHANIA FILTRA CZĄSTEK STAŁYCH. Pod samochodem sucho. Muszę jeszcze zobaczyć w jakim stanie i ilości jest eloys. Wiecie może gdzie w Lexie ustawia się wypalanie i gdzie się wprowadza info o dodaniu eloys.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 7 maja 2018, o 16:46
Może czegoś nie wiem ale eloys to nie mocznik. I Jakoś te ilości mi nie odpowiadają... W przypadku FAP dodatek dodawany jest do paliwa w trakcie tankowania. (Na otwarcie korka) Dlatego najlepiej tankować do pełna.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 18
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 7 maja 2018, o 20:43
Kolego u mnie zbiegły się dwie rzeczy :
Wyskoczył komunikat o możliwości zapchania filtra cząstek stałych co świadczy o małej ilości eloys, który jest dodawany do paliwa w trakcie tankowania.

I drugą sprawa to błąd UREA świadczący o braku mocznika, którego dokewa się w bagażniku i jest wtryskiwany bezpośrednio do katalizatora. I właśnie tu jest dziwna sprawa, gdyż przed wyjazdem w góry wlałem 10 litrów, zrobiłem 1100 km z błędem i po powrocie wlałem drugie 10 litrów i jeszcze jest luz a zbiornik jest teoretycznie 18 litrowy.

W tej chwili jestem w stanie obserwacji mocznika bo narazie po skasowaniu i drugiej dolewce zero błędów.

Natomiast mam notoryczny błąd odnośnie FAPa i jego zapchania, i jestem na etapie poszukiwania zbiornika na eloys.

Może to głupio zabrzmi ale go nie mogę zlokalizować.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 18
Dołączył(a): 23 kwi 2018, o 09:23

Samochód:
C4 GRAND PICASSO 2.0 HDi
Imię:
Michał
PostNapisane: 11 maja 2018, o 08:26
Sprawa zaczyna się u mnie klarować. Najprawdopodobniej jest uszkodzony wtryskiwacz od Adblue do kata. Leje na zewnątrz i odparowuje na gorącym wydechu. Dodatkowo wali błędami o możliwości zapchania FAPa bo pewnie jest nieszczelny układ i różnice ciśnień znaczną widzi.
Jak moje obawy się potwierdza to dam znać jak wyszło.
Cytuj
Poprzednia strona

Powrót do Citroën C4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości