Citroen C6 czy strach się bać?

Wszystkie sprawy dotyczące modelu Citroën C6.

Posty: 4
Dołączył(a): 28 cze 2012, o 14:42

Imię:
Marcel
PostNapisane: 28 cze 2012, o 14:47
Witam

Bardzo podobają mi się C6. Z mojego zakresu finansowego są roczniki 09-10. Wszyscy jednak odradzają mi ten samochód, mówią kup coś niemieckiego, japońskiego. Jednak C6 2.7 HDi można kupić w naprawdę fajnej cenie jak na samochód 3 letni i przebieg raczej nie jest kręcony (jeśli na liczniku jest 100 000 km) czego nie można powiedzieć o niemieckich samochodach, które mają lat dwa razy tyle.
Czy bać się awaryjności takiego C6? Czy może awaryjność i drogie naprawy to w dużej mierze mit?


Pozdrawiam
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 937
Dołączył(a): 8 lip 2010, o 02:10
Lokalizacja: Nottingham UK
Samochód:
____________________
C4 Grand 2.0 HDI exclusive
Nissan Leaf 24KWh I gen
Byly:
C4 2.0 HDI
C3 1.4 HDI
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 28 cze 2012, o 16:02
Nie słyszałem o jakichkolwiek specjalnych awariach tego samochodu. Nadmienię tez, ze większość elektroniki to albo BOSCH albo SIEMENS.
Co do Francuskich aut i awaryjności, to można powiedzieć, ze mogą sie psuć jakieś drobnostki, typu motoreduktorki w klimatyzacji, pęknięcia przewodów pomiędzy klapa bagażnika a karoseria itp. (te usterki to z C4, W C6 nie czytałem o tym). Inne podzespoły sa tych samych firm co w innych autach tej klasy.

Jeżeli przymierzasz sie do kupna auta to nie patrz tylko czy uzbierasz na jego zakup, ale czy będziesz miał na utrzymanie(serwis, naprawy)

100 000km to nie jest aż tak wiele, ale przy tych przebiegach już mogą sie pojawiać różne problemy jak to w używanym aucie. Czyli za chwile filtr FAP da o sobie znać i uzupełnianie dodatku, kolo dwumasowe, wtryskiwacze itp. To oczywiście nie dyskwalifikuje auta, wszystko można zrobić i auto zrobi drugie tyle kilometrów albo i dwa razy tyle, tylko trzeba o tym wiedzieć i być przygotowanym na wydatki, aby nie było pretensji, ze "kupiłem francuski złom" itp bo trzeba wtryski regenerować, na dodatek niemieckie.
Obrazek
Cytuj
Avatar użytkownika
Administrator
Administrator
Posty: 748
Dołączył(a): 7 lip 2010, o 11:51
Lokalizacja: Dabrowa Górn.
Samochód:
C3 1.4l LPG 2003r.
Imię:
Szymon
PostNapisane: 3 lip 2012, o 14:13
Nom - C6 może być drogie w eksploatacji. To już jest auto typowej klasy lux/biznes.
Korzystajcie z załączników na forum, aby pliki nie ginęły w przyszłości w zewnętrznych serwisach!
Obrazek
LPG na Androidzie
Cytuj

Posty: 2
Dołączył(a): 9 mar 2013, o 22:24

Imię:
Alicja
PostNapisane: 9 mar 2013, o 22:35
Witam,
otóż mam pewien problem z autem (Citroen C6, 2006, 2,7 HDI). Wszystko chodziło normalnie. A dzisiaj nie udało mi się odpalić auta:( otworzyłam go i próbowałam odpalić, ale wszystko zgasło wyczerpując akumulator.. Próbowałam kilka razy odpalić... nie dało się. Znajomy próbował naładować akumulator przez kable, ale to też nic nie dało. Akumulator potem ładował się w domu prostownikiem cały dzień, niestety po podłączeniu znowu ten sam problem.. Po próbie odpalenia wszystko gaśnie, samochód nie reaguje na nic, tak jakby właśnie akumulator był wyczerpany... wiecie co to może być? Bardzo proszę o odpowiedź!
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 15 wrz 2013, o 19:59

Imię:
Paweł
PostNapisane: 15 wrz 2013, o 20:13
BlueMan napisał(a):Nom - C6 może być drogie w eksploatacji. To już jest auto typowej klasy lux/biznes.



racja mam podobnie niestety, strasznie drogie w eksploatacji
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 16 wrz 2013, o 15:22

Imię:
Kacper
PostNapisane: 16 wrz 2013, o 15:25
Oj zgadzam się z kolegami:) Drogie cudeńko:>
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 27 wrz 2013, o 13:09

Samochód:
Xantia
Imię:
Albert
PostNapisane: 27 wrz 2013, o 13:40
BlueMan napisał(a):Nom - C6 może być drogie w eksploatacji. To już jest auto typowej klasy lux/biznes.

Niestety coś o tym wiem ...
Cytuj

Posty: 2
Dołączył(a): 8 paź 2013, o 18:54

Imię:
Jakub
PostNapisane: 9 paź 2013, o 00:55
To ja się podłączę do tego wątku. Możecie Państwo rozwinąć termin "drogie w eksploatacji'?
Jakie są koszty wymiany filtra FAP, dwumasy, wtryskiwaczy? Przy jakich przebiegach wymagany jest remont zawieszenia i jakie są jego koszty?
Jakie są najczęstsze usterki tego modelu? Proszę od razu o wyrozumiałość, ale dopiero poznaję markę - przymierzam się do zakupu C6, tylko, że nic o Citroenach nie wiem, podobnie jak o dieslach - od 20 lat latam na benzynie. Będę wdzięczny za pomoc.
Cytuj
Avatar użytkownika
Moderator
Moderator
Posty: 1954
Dołączył(a): 27 lip 2013, o 20:02
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Samochód:
C-2 1.4pb 2004r.
C-3 1.1pb 2003r.
C-5 2.0 16v 2009r.
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 9 paź 2013, o 20:56
jeśli kupisz zadbany egzemplarz , tzn. nie po dzwonie nie zajeżdżony i z w miarę realnym przebiegiem to nie powinieneś mieć kłopotów z autem. co do
fap- jak jeździsz ''trasy'' ,fap był regularnie wypalany i masz płyn w zbiorniku to uwierz mi zero problemów.
wtryskiwacze zrób test przelewowy lub podłącz pod komputer -odczytasz ich wartości.
zawiecha też do weryfikacji przed kupnem,wiadomo tu luzik tam luzik ale koszt naprawy nie jest jakiś porażający

ja smigałem do czerwca 136 konnym dieslem 6 biegowa skrzynia z fap ,dwu masą .jedyna poważniejszą rzeczą jaką naprawiałem to była pompa paliwa hp. wszystko oczywiście w ASO. zresztą całe 5 lat serwisowałem auto w ASO Peugeot-a.
a teraz szukam C-5 ale w pb. nie chce już diesla ,za mało jeżdżę. i nie powiem złego słowa o hdi . w auto wkładałem dużo pracy, zawsze używałem markowych olei , filtrów , na czas nawet przesadnie często wymieniałem płyny , ale auto odpłaciło mi bezawaryjnością i przyjemnością jazdy. nie bałem jadąc nim do Niemiec czy Francji że coś mi się stanie. Po prostu wsiadałem i jechałem. a spalanie w trasie bajka 5,5 litra/100 przy 2.0 hdi 16v. tak że jeśli jeździsz dużo to polecam diesla z wszystkimi bajerami typu fap , dwu mas , commonrail. jełsi mało to bież benzynke. zero fapu, dwu masy .
"Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka podłogi, gdy rano wstajesz, diabeł w piekle mówi: Ooo kurwa wstał..... ."
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 17 lis 2013, o 14:17

Samochód:
CITROEN C6
Imię:
Ryszard
PostNapisane: 17 lis 2013, o 20:46
Bać się ? nie ma czego zależy jak trafisz, mam już 4 lata taką kanapę -nie powiem trochę w nią włożyłem ale dzisiaj mogę powiedzieć że mam najlepszy samochód . Podróże Francja ,Niemcy ,Chorwacja - i nigdy mnie nie zawiodła . A ponadto masz nietypowy samochód ,o ile się nie mylę gdzieś tam czytałem wyprodukowano coś koło 25000 myślę o 2,7 hdi . Trzeba się pilnować bo przyśpieszenie ma dobre a znając inne pojazdy które wolno zjeżdżają z pasów łatwo o stłuczkę . Wówczas powstają koszta i to nie złe . Miałem taki przypadek , na szczęście ubezpieczenie pełne to po kieszeni mnie nie pociągnęło za to kosztorys który wystawił wykonawca to prawie drugi samochód niższej klasy .
Pozdrówka dla posiadaczy C 6
Cytuj
Następna strona

Powrót do Citroën C6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość