Skrzynia EAT6 - czy powinna działać w taki sposób?

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 6
Dołączył(a): 2 mar 2018, o 09:33

Samochód:
Citroen C3 III 110KM S&S EAT6
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 3 mar 2018, o 10:20
Cześć, to mój pierwszy post na forum :)
Dopiero co kupiłem nowego Citroena C3 1,2 110 KM Turbo S&S ze skrzynią automatyczną EAT6.

I tutaj pojawia się pytanie. Po zatrzymaniu się i trzymaniu mocno hamulca przez parę sekund puszczam hamulec i samochód przez chwilę (powiedzmy 1 sekundę) w ogóle nie reaguje a później nagle załapuje (trochę szarpnie) i zaczyna pełzać.

Mam doświadczenie ze starym automatem 4biegowym w Suzuki i tam delikatne puszczanie hamulca powodowało równie delikatne rozpoczęcie pełzania.

Czasem się zdarzy, że Citroen też ruszy delikatnie, szczególnie kiedy hamulec był trzymany bardzo krótko ale generalnie musi szarpnąć przy ruszeniu.

Autko ma 1000km i system StartStop ale zawsze go wyłączam.

Czy ktoś może potwierdzić, że tak powinna/nie powinna ta skrzynia się zachowywać?
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 5 mar 2018, o 12:43

Samochód:
Citroen C3
Imię:
Piotr
PostNapisane: 19 mar 2018, o 09:00
Ten model ma asystenta ruszania pod górę. Jak stoisz przodem pod górkę i puścisz hamulec to przez sekundę lub dwie hamulec trzyma aby auto się nie stoczyło do tyłu. Może to to?
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 6
Dołączył(a): 2 mar 2018, o 09:33

Samochód:
Citroen C3 III 110KM S&S EAT6
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 21 mar 2018, o 17:02
Też tak myślałem, ale to jednak nie to. Okazuje się, że ta skrzynia działa w taki sposób, że po naciśnięciu hamulca odcina konwerter od wału, a po puszczeniu ponownie go podłącza. Tak już jest. Efekt nie występuje przy trybie manualnym.
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 6
Dołączył(a): 2 mar 2018, o 09:33

Samochód:
Citroen C3 III 110KM S&S EAT6
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 28 mar 2018, o 16:30
Orientuje się ktoś, czy da się to zmienić przez zmiany w oprogramowaniu? :cry:
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 4 maja 2018, o 10:26

Samochód:
c3 NOWY shine 1,2 = 82 KM
Imię:
Karol
PostNapisane: 4 maja 2018, o 21:57
W ten sposób zmniejszają zużycie paliwa przy postoju i oszczędzają na ścieraniu tarczek w skrzyni oraz sprawiają, że system hamowania jest skuteczniejszy = brak parcia układu napędowego. Jest to bardzo dobre rozwiązanie ale zdecydowanie nie powinno szarpać i uderzać.

Może stan oleju atf jest ciut za niski i wówczas tak może się objawiać przy ruszaniu - skrzynie at są bardzo czułe nawet na brak 100ml oleju !!!
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 6
Dołączył(a): 2 mar 2018, o 09:33

Samochód:
Citroen C3 III 110KM S&S EAT6
Imię:
Tomasz
PostNapisane: 6 maja 2018, o 07:45
Dzięki za info. Skrzynia w pewnym momencie radykalnie "nauczyła się". Mój poziom irytacji był tak wielki, że przed każdym ruszeniem pompowałem hamulec bardzo szybko by skrzynia załapała i wtedy odpuszczałem by delikatnie ruszyć. Po kilkudziesięciu razach skrzynia zaczęła super płynnie ruszać :)
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 4 maja 2018, o 10:26

Samochód:
c3 NOWY shine 1,2 = 82 KM
Imię:
Karol
PostNapisane: 6 maja 2018, o 12:22
Moduł nauki/autoadaptacji jest praktycznie w każdym obecnym urządzeniu, ale z mojego doświadczenia z chwaleniem poczekaj do bardzo chłodnych/mroźnych dni i nocy i oby znowu nie powróciły objawy.
Więcej niż obowiązkowe to bardzo dokładne sprawdzenie stanu poziomu oleju atf w skrzyni at. Przed laty z tego powodu tanio kupowało się nawet sportowe auta z takimi skrzyniami bo nie był wymieniony prawidłowo olej lub był niewłaściwy stan oleju - różnice 100-300 ml dawały bardzo niepokojące objawy.

Reasumując
w dobrym serwisie zgodnie z procedurą serwisową /o którą bardzo ciężko/ sprawdź ilość oleju atf. Ważne są temperatury oleju podane w manualach. Czasem stan oleju sprawdza się zarówno na zimno jak i na ciepło ale w dokładnie podanych temperaturach oleju.


Powodzenia bo moim zdaniem to cisza przed burzą.
Gdyby okazało się, że stan oleju jest prawidłowy oznaczałoby to, że skoro masz nowe auto w układzie były paproszki z obróbki elementów i takie coś spowodowało zabrudzenie w zaworze sterującym lub kanaliku do tego sterownika. Wówczas jeżeli usterka nie wraca - paproch został przepchnięty przez płyn atf i oby osadził sie na dnie misy olejowej lub w filtrze oleju atf.

Najciekawsze gdy spytasz w ASO kiedy zmieniać olej aft - odpowiedź nie przewidujemy wymiany jedynie sprawdzamy stan i jakość oleju podczas przeglądów okresowych w naszych stacjach ASO.
Większej bredni nie wymyślono !!!
Przez 2 lata gwarancji trudno zachetać automat ale po gwarancji jeszcze trudniej tanio naprawić z ewentualnej usterki !!!

Moim zdaniem obowiązkowe wymiany co 50-60 tys. km - gdy znajdziesz dobrze ogarniętego i uczciwego rzemieślnika koszt prawie żaden w porównaniu do potencjalnych zagrożeń.

p.s.
takie dyrdymały o niewymienianiu oleju atf znajdziesz u prawie każdego producenta !!! Bo prawie nikt nie ma w swojej produkcji własnych skrzyń AT.
Cytuj

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości