Błędy podczas jazdy

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C4, C4 Picasso, C4 Cactus.

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 5 cze 2018, o 09:24
Witam.
W niedzielę po przejechaniu ok 30km na wyświetlaczy zapaliły się kontrolki ABS, ESP, AUTO P OFF oraz SERVICE jak na załączonych poniżej zdjęciach. W menu "Warning log" odnotowane trzy błędy:

1. ESP/ASR system faulty
2. ABS braking system faulty
3. Parking brake faulty





Auto nie straciło na mocy nic się specjalnego nie działo. Kontynuowałem jazdę jeszcze przez 120km cały czas te kontrolki świeciły się. Po przyjechaniu do domu zgasiłem auto, ręczny nie zaciągnął się automatycznie. Jednak ręcznie bez problemu zaciągnął się (nie działało tylko automatyczne włączanie wyłączanie). Po ponownym odpaleniu auta wszystko zniknęło tzn. kontrolki zgasły komunikaty z błędami zniknęły i wszystko wróciło do normy. Do dzisiaj czyli wtorku jest w porządku. Przed jazdą w niedzielę auto było myte, pomyślałem, że może to kwestia dostania się wody do jednego z czujników ABS przy kole ale dlaczego błędy pojawiłyby się dopiero po przejechaniu 30km.
Czy ktoś z szanownych forumowiczów miał takie coś i udało się dojść do tego co było przyczyną?
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 5 cze 2018, o 17:02
Czujnika ABS raczej zalać się nie da... Konstrukcja jest niemal nie do zepsucia jeśli nie zostanie uszkodzony mechanicznie.

Skłaniałbym się ku złączkom elektrycznym.
Radzę też zajrzeć w okolice modułu BSM czy przypadkiem nie było tam wody.

Ewentualnie może to być początek końca łożyska koła...
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 5 cze 2018, o 22:19
Witam,
Początek końca łożyska? Padające łożysko może dawać takie objawy w postaci błędów?
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 6 cze 2018, o 07:00
Może. W łożysku jest pierścień magnetyczny z którego ma odczyty czujnik ABS. Jeśli pierścień się nie obraca... lub zaczyna krzywo pracować może dać taki efekt. Fakt że takie coś występuje bardzo rzadko.
Więc jemu bym odpuścił... Jak to się mówi... "Jeździć obserwować."
Lexia by pewnie pokazała w czym problem, albo chociaż naprowadziła. Bo tak można zgadywać.
Masz elektryczny ręczny... i on też może coś mieszać.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 11 cze 2018, o 13:27
W modelu BSM (jeśli to ta skrzynka pod maską) jest suchutko. Co ciekawe w warsztacie znajomek przeczyścił mi czujniki ABS przy kołach i jak na razie wczoraj podczas powrotu do domu 150km zero błędów. Nie wiem tylko czy to kwestia przeczyszczenia czujników czy może to, że wczoraj była niższa temperatura otoczenia. Dzisiaj mam do przejechania kolejne 90km zobaczę czy coś się będzie działo. Na razie dzięki za sugestie.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 11 cze 2018, o 15:51
A czym był zabrudzony? Bo ja używając auta normalnie, nigdy nie widziałem żeby był brudny... Chyba że smar z łożyska wylazł na niego... Albo ktoś Off-road sobie urządzał.
Co do zbierania brudu istnieje możliwość że pierścień magnetyczny będzie przyciągał opiłki metalu... Ale też nie widziałem tego jeszcze. Zawsze jak zdejmuję koła oglądam co i jak z hamulcami i przewodami.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 3 lip 2018, o 14:31
Witam.
Z tego co widziałem to przedmuchane były sprężonym powietrzem z benzyną ekstrakcyjną czy czymś takim.
Niestety problem z błędami powrócił. W między czasie z tyłu zostały wymienione tarcze razem z łożyskami i pierścieniami ABS. Sprawdzone przewody od czujników łącznie z kostkami. Zero śladu żeby się coś złego działo tj. np. dostała się woda. Byłem w warsztacie podłączone auto pod komputer i zero błędów (100zł poszło na nic). Pewnie dlatego, że po zgaszeniu auta wszystko się uspakaja i błędów nie ma. Powracają podczas jazdy przy prędkości ok 100km/godz. Jeśli jeżdżę tylko po mieście z niższą prędkością to nic się nie dzieje. Poniżej umieszczam krótki filmik na którym udało mi się zobrazować problem.

https://photos.app.goo.gl/ggogzi59GZsjVEh68

https://photos.app.goo.gl/iZ5acwJtKTaj1doHA
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 3 lip 2018, o 20:28
Może pytanie głupie się wydać, ale próbowałeś na samej benzynie to wywołać?
Wiem że system ESP/ABS zostaje rozłączony gdy jest jakiś problem z komunikacją ECU silnika z ESP skutkuje to takim błędem.
Sterownik silnika może zerwać komunikację przez błędy. Jeśli to instalacja LPG z komunikacją OBD i kasownikiem błędów... Istnieje szansa że tak to się będzie zachowywać. Przy czym nie wywali chcecka.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Uczy się jeździć
Uczy się jeździć
Posty: 9
Dołączył(a): 12 maja 2017, o 11:37

Samochód:
CITROEN C4 GRAND PICASSO
1.6 VTi 120KM LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 4 lip 2018, o 09:45
Nie próbowałem jadąc na samej benzynie. Szczerze mówiąc nie przyszło mi nawet na myśl aby tak sprawdzić. Posiadam zamontowaną instalację STAG 4 QBox Plus z listwą wtryskową STAG W03. W ustawieniach LPG mam wybrane tak jak widać na załączonym obrazku. Instalacja zamontowana od roku. W prawdzie miałem problemy z przełączaniem na LPG ale jak się okazało winna była listwa wtryskowa zamontowana na pierwszy rzut STAG W01. 2 miesiące temu wymieniłem na W03. (Tak na marginesie przepaść między tymi listwami to niebo a ziemia).
Program do LPG nie zgłasza żadnych błędów poza jednym ale to od samego początku montażu instalacji LPG tj. "Czujnik poziomu paliwa "A" obwód sygnał wysoki (0)". Efektem jest zmieniający się stan poziomu benzyny na desce mimo jazdy na LPG. nie przeszkadza mi to bo po ponownym odpaleniu wskaźnik pokazuje prawdę.
Załączniki
2018-07-04_09h34_44.png
2018-07-04_09h34_44.png (30.54 KiB) Przeglądane 291 razy
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 398
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 4 lip 2018, o 19:30
To mamy podobne instalacje :p Z tym że u mnie lepiej wpasował się obok ECU silnika Stag QNext i W02 mam od początku na kolektor pod osłonę (W03 to to samo). Parametrami podobnie wychodzą do Barracudy. Więc naprawdę się postarali. W Xantii Barracudy męczyłem. W C4 Reg Fasty.
Ja sobie podłączenie emulatora poziomu paliwa odpuściłem akurat.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj
Następna strona

Powrót do Citroën C4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości