Sterowanie klapami nawiewu

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C4, C4 Picasso, C4 Cactus.

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2014, o 20:57
Lokalizacja: Birmingham UK
Samochód:
Citroen c4 GP 1.6 HDI
VTR+
Imię:
Radosław
PostNapisane: 17 cze 2018, o 19:10
Witam mam problem z nawiewem ze strony pasazera zauwazylem ze nie moge regulowac temperatury podmienilem na inny silniczek co jest odpowiedzalny za poruszanie klap i dalej jest tak samo jak przelacze kluczyk to silnik zaczyna krecic przez 20 sekund w jedna strone i koniec
I zastanawiam sie czy jest mozliwosc jakies adaptacji przez lexia
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 399
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 18 cze 2018, o 06:10
W zwykłym C4 i C5 nie ma możliwości takiej.
Więc wątpię żeby tu było inaczej, prawdopodobnie uszkodzony ogranicznik klapy... lub sama klapa.
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2014, o 20:57
Lokalizacja: Birmingham UK
Samochód:
Citroen c4 GP 1.6 HDI
VTR+
Imię:
Radosław
PostNapisane: 18 cze 2018, o 06:17
Klape jezeli biore recznie to dziala lekko w calym zakresie bardziej mnie zastanawia czemu jak wlacze auto to silniczek kreci z 20 sek w jedna strone i zastanawiam sie czy moze panel sterowania klimatyzacja cos moze byc uszkodzony.
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 399
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 18 cze 2018, o 21:49
Moim zdaniem reakcja prawidłowa. Dajesz na auto, mamy dość ciepło. Więc auto ustawia klapy na chłodzenie( bo raczej nie masz ustawione na max temperatury). Gdy schłodzi do odpowiedniej według ustawień temperatury powinno klapę powoli przekierować w inną pozycję.

Przy składaniu klap zawsze trzeba to robić w ich skrajnym położeniu.
W C4 jak naprawiałem klapy ustawiłem temperaturę na minimum i dopiero zabierałem się za to. A składając pilnowałem żeby klapa była w pozycji minimum.

W C5 jest trochę inaczej, bo on zawsze ustawia klapy w jednej pozycji po zgaszeniu auta i odczekaniu chwili. C4 chyba tego nie robił.

W Twoim wypadku ten układ jest mocno rozbudowany. Próbowałeś zmieniać temperaturę i obserwowałeś co robi silniczek? Kolejna sprawa nie wiem czy można silniczek wyjąć i sprawdzać...
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 28
Dołączył(a): 3 lis 2014, o 20:57
Lokalizacja: Birmingham UK
Samochód:
Citroen c4 GP 1.6 HDI
VTR+
Imię:
Radosław
PostNapisane: 1 lip 2018, o 21:09
Okazało że winowajcą był łącznik plastikowy który wchodzi w silnik był pęknięty w 3 miejscach jak go oglądałem wcześniej nic nie było widać temat zamknięty
Cytuj

Powrót do Citroën C4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości