Twarde zawieszenie hydroactive III+

Wszystkie sprawy dotyczące modelu Citroën C5.

Posty: 2
Dołączył(a): 4 lis 2018, o 12:59

Samochód:
C5 2.0 HDI 163 KM z hydroactive III+
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 4 lis 2018, o 13:26
Witam wszystkich.
To jest mój pierwszy post. Przeczytałem bardzo dużo opinii o C5 z hydroactive III+ i nie mogę znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Może ktoś z forumowiczów posiadających taki typ zawieszenia wreszcie powie coś konkretnego i obiektywnego.
Auto jest z 2014 r
1/ czy wszystkie C5 z tym zawieszeniem rzucają tyłem podczas przejeżdżania przez studzienki?
2/ czy to normalne, że zarzuca tyłem podczas przejeżdżania przez pas farby na jezdni?
3. i to co dobiło mnie wczoraj gdy jechałem S8. Prędkość ok. 120 km/h odcinek trasy poprzecinany dylatacjami. Jazda tym samochodem to koszmar. zawieszenie w ogóle nie pracuje, jedyna amortyzacja to opony. Czy to zawieszenie tak ma i wszyscy się oszukują, że to taki luksus czy ja mam coś s...lone. Przebieg 62 000 sprawdzałem w serwisie i prywatnym warsztacie podobno wszystko jest ok. jestem 2 właścicielem.
POMOCY bo mnie coś trafi.
PS. Do tej pory miałem Vectre C i skłaniam się twierdzić, że jej zawieszenie jest nie gorsze, a w przypadkach opisanych wyżej lepsze niż C5.
Cytuj

Posty: 2
Dołączył(a): 4 lis 2018, o 12:59

Samochód:
C5 2.0 HDI 163 KM z hydroactive III+
Imię:
Krzysztof
PostNapisane: 6 lis 2018, o 00:42
No, pięknie. Nikt na forum nie jeździ takim C5.
Może podzielę się swoimi przemyśleniami i zachęcę kogoś do podzielenia się swoimi.
Czytałem, że ten typ zawieszenia automatycznie, w zależności od jakości drogi, reguluje wysokość oraz powyżej 110 km/h automatycznie włącza tryb sport.
Jeżeli to prawda, to tłumaczyło by koszmarne odczucia z jazdy S8. Nierówna droga mogła spowodować podniesienie zawieszenia czyli wzrost ciśnienia w układzie i prawdopodobnie lekkie utwardzenie zawieszenia. Dodatkowo prędkość ok. 120 km/h spowodowała włączenie trybu sport czyli dodatkowe utwardzenie zawieszenia. W efekcie moja C5 zmieniła się w 911 co doprowadzało mnie na skraj czarnej rozpaczy.
Co o tym sądzicie? Czy jest w nich choć trochę prawdy?
PS. Podobno jest jeszcze jedna funkcja automatyczna tego zawieszenia. Prawdopodobne po spełnieniu pewnych warunków zawieszenie się obniża w celu zmniejszenia oporów aerodynamicznych i obniżenia środka ciężkości. Kłuci się to z podwyższaniem zawieszenia na nierównej drodze :roll:
Cytuj

Kierowca zawodowy
Kierowca zawodowy
Posty: 399
Dołączył(a): 12 mar 2017, o 09:01

Samochód:
Był C4 Coupé 1.6 16V
Jest C5 LF 2.0 16V LPG
Imię:
Piotr
PostNapisane: 6 lis 2018, o 10:07
Coś masz zdecydowanie nie tak.
Zawieszenie podnosi się do góry o 2cm jedynie jeśli jedziesz wolniej jak 70km/h
Gaz niszczy silniki tym, którzy go nie mają :p
Cytuj

Powrót do Citroën C5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości