Antipollutoin Fault P1113

Wszystkie sprawy dotyczące modeli Citroën: C3, C3 Plurier, C3 Picasso.

Posty: 3
Dołączył(a): 27 sty 2019, o 23:27

Samochód:
Citroen c3 1.4HDI 8V
Imię:
Marcin
PostNapisane: 27 sty 2019, o 23:57
Witam. Posiadam Citroena C3 1.4HDI 8V 2007r. co jakiś czas wyświetla się check engine i napis Antipolluton Fault po podłączeniu do kompa wywala błąd P1113. Błąd jest chwilowy w dzienniku zdarzeń w BSM błąd występuję i kasuje się przy takim samym przebiegu samochodu (tzn. występuje i znika w przeciągu 1km bo dziennik zdarzeń zapisuje błędy z taka dokładnośćią). Błąd występuje (objawia się) tylko przy ruszaniu,wygląda to tak jakby samochód nie miał mocy ruszamy i auto gaśnie, występuje tylko na ciepłym silniku. Błąd występuje nieregularnie. Wymieniony filtr paliwa, wymieniony czujnik ciśnienia na listwie wtryskowej, wyczyszczony zawór wysokiego ciśnienia na pompie paliwa. Po wymianie filtra paliwa ciężko było odpowietrzyć układ za pomocą gruszki a w zasadzie mi się to udało dopiera po rozpięciu przewodów paliwowych i użyciu przyrządu podciśnieniowego. Może ktoś miał taki przypadek i pomoże naprowadzić na usterkę. Mam podejrzenie kilku rzeczy: jakaś nieszczelność w układzie paliwowym ale nie widać wycieków paliwa, poza tym dzieję się to tylko przy ruszaniu. Uszkodzony zawór wysokiego ciśnienia. Uszkodzony któryś przewód elektryczny. Uszkodzony moduł BSM.
Proszę nie pisać żebym pojechał sobie do mechanika bo auto u mechanika już było i oprócz wydanej kasy nic to do sprawy nie wniosło.
Cytuj

Niedzielny kierowca
Niedzielny kierowca
Posty: 21
Dołączył(a): 4 wrz 2018, o 18:01
Lokalizacja: Mosina
Samochód:
Citroen C3 1.4 HDI 68 KM
Citroen Xsara picasso 2.0 HDi 90 KM
Imię:
Hubert
PostNapisane: 28 sty 2019, o 09:34
Sprawdź działa nie pompy paliwa w baku może być tylko filtr siatkowy zasyfiony.
Kiedyś Citroen Ax 1.0i+LPG, Citroen BX 1.8 TD, Obecnie Citroen saxo 1.5D, Citroen Xsara picasso 2.0 HDi i Citroen C3 1.4 HDi.
Wulkanizacja auta osobowe i ciężarowe http://serwis-mosina.pl/
Cytuj

Wprawiony kierowca
Wprawiony kierowca
Posty: 83
Dołączył(a): 11 lip 2015, o 17:57

Samochód:
Citroen C3 FL I
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 28 sty 2019, o 10:46
Otwarty egr - albo przewody podcisnienia sie przetarly albo sam egr sie zasyfil


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 27 sty 2019, o 23:27

Samochód:
Citroen c3 1.4HDI 8V
Imię:
Marcin
PostNapisane: 29 sty 2019, o 18:37
Hubi ale w tym modelu nie ma pompy w baku.
Marvel o których przewodach myślisz? Jedyne przewody podciśnieniowe, które widziałem są do mapsensora. Zawór EGR jest zasilany elektrycznie. Poza tym czy EGR nie wywalałby innego błędu? Co do EGRu znalazłem taki opis:
"Zawór EGR pokrywa się mazistą substancją będącą efektem spalania i zwyczajnie zapycha się. Jeśli zawór EGR zatnie się w pozycji zamkniętej z reguły nie wpływa to na samą pracę silnika a kierowca jest jedynie informowany przez komputer centralny o awarii zaworu EGR. Recyrkulacja spalin nie jest wtedy dokonywana. Jeśli zawór recyrkulacji spalin zepsuje się w pozycji otwartej możemy odczuć dodatkowe anomalia w pracy silnika. Są to nierówna praca silnika, nieprawidłową reackję na pedał gazu czy większe spalanie paliwa. Podczas nadmiernego przyśpieszania może pojawić się komunikat „check engine”. W przypadku silników diesel dochodzi element nadmiernego dymienia z układu wydechowego podczas przyśpieszania, przy czym jest to dym koloru czarnego. W komputerze centralnym zapisywane są błędy dotyczące nieprawidłowego składu mieszanki lub błąd wskazujący na wadliwe działanie zaworu EGR."
Z tego wynika, że zablokowany EGR daje objawy również podczas jazdy przy mocnym przyspieszaniu u mnie tych objawów nie ma, nawet jak się auto "piłuje". Samochód nie kopci i przyspiesza normalnie.
Cytuj

Wprawiony kierowca
Wprawiony kierowca
Posty: 83
Dołączył(a): 11 lip 2015, o 17:57

Samochód:
Citroen C3 FL I
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 30 sty 2019, o 10:30
Witaj, nie wiedzialem ze w pozniejszych wersjach tego silnika egr jest elektryczny U mnie jest jeszcze sterowany podcisnieniem. Uszkodzony egr powodowal u mnie to co u Ciebie Auto potrafilo zgasnac przy ruszaniu ale rowniez pozniej podczas jazdy bylo dosc mulowate (szczegolnie bylo to widoczne na podjazdach, bo na plaskim nie czulem tego az tak bardzo). Zastanawiam sie jeszcze czy mozeczujnik temp silnika nie jest walniety i podaje zle wartosci Od tego czujnika zalezy dawka paliwa. Tylko, ze bardziej odczulbys to na zimnym silniku niz na cieplym.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cytuj

Posty: 3
Dołączył(a): 27 sty 2019, o 23:27

Samochód:
Citroen c3 1.4HDI 8V
Imię:
Marcin
PostNapisane: 30 sty 2019, o 14:16
Moje auto nie jest mułowate, usterka objawia się tylko przy ruszaniu i w dodatku nieregularnie, na ciepłym silniku. Umówiłem się z mechanikiem, który naprawia tylko samochody z grupy PSA zobaczymy co powie. Jak rozmawiałem z nim przez telefon to stwierdził, że trzeba będzie przy problemie usiąść, więc chyba mój przypadek nie jest szablonowy.
Cytuj

Wprawiony kierowca
Wprawiony kierowca
Posty: 83
Dołączył(a): 11 lip 2015, o 17:57

Samochód:
Citroen C3 FL I
Imię:
Mikołaj
PostNapisane: 30 sty 2019, o 16:29
Daj znac jak problem sie wyjasni, sam jestem ciekaw


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cytuj

Powrót do Citroën C3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: 89_mario i 25 gości