CItroen C5 V6 2002-odpalanie

Wszystkie sprawy dotyczące modelu Citroën C5.

Posty: 1
Dołączył(a): 18 lut 2019, o 12:55

Samochód:
Citroen C5 V6 2002 automat
Imię:
Łukasz
PostNapisane: 18 lut 2019, o 15:08
Witam wszystkich!
Mam problem z odpalaniem mojego Citroena C5 V6 2002 automat. Po raz pierwszy pojawił się ok 4 tygodnie temu.
Wsiadam, przekręcam kluczyk rozruch bez jakiejkolwiek odpowiedzi. Za 2 czy 3 razem odpalił normalnie. Wspomnę, że rozrusznik był regenerowany ok 2 miesiące temu bo miałem problem z rozruchem na który doraźnie pomagało delikatne stuknięcie w rozrusznik. Jak powiedział serwisant oprócz obudowy to wszystko zostało wymienione.
O tym pierwszym razie zapomniałem szybko bo przez ok 2 tygodnie było ok. Któregoś dnia wieczorem po ok 1 godzinie stania samochodu na parkingu, wracam, próbuję odpalić. Cisza. W pozycji “zapłon” tradycyjnie kontroli zapalają sie i po chwili gasną a na rozruchu cisza i przygasa tablica rozdzielcza (oprócz pozycji skrzyni biegów P) oraz wyświetlacz nawiewu. Wyświetlacz komputera nie gaśnie. Pierwsza myśl rozrusznik. “Metoda na stukanie w rozrusznik” nie pomaga. Rano wracam. Samochód odpala za pierwszym razem. Pojechałem do serwisu gdzie regenerowałem rozrusznik. Sprawdzali rozruch na krótko itp. i nie stwierdzili problemu z rozrusznikiem. Zrobili test akumulatora. Ładuje dobrze, naładowany w 100% ale sprawność 59%. Fakt, miał już 5 lat.
Wszystko działało tydzień. Niemal co do godziny po tygodniu to samo. Wieczorem cisza. Rano odpala.
Po kilku dniach zdecydowałem się wymienić akumulator dokładnie na taki jak poprzednio. CENTRA FUTURA P+ 77AH/760A CA770. Tym bardziej było to zasadne, że ponowny test wykazał 50% sprawności.
Niestety zaraz po założeniu akumulatora znowu pojawił się brak rozruchu. Nie wiem na ile to miało związek z samą wymianą a ile z poprzednim problemem ale po ok 1h prób i sugestii właściciela sklepu żeby przestawić położenie skrzyni biegów z P na N odpalił. Sugestia wydawała się zasadna (problem z jakimś czujnikiem?) bo przy braku rozruchu pojawiał się (choć nie zawsze) komunikat “Automatic gear box faulty”.
Pomyślałem, że już problem za mną ale po 3 dniach znowu to samo. Przestawianie pozycji skrzyni z P na N już nie pomogło.
Siedząc w samochodzie próbowałem zamykać i otwierać z pilota i zauważyłem (jak dla mnie dziwne) takie zachowanie zamka. Przyciśnięcie na pilocie zamka powoduje zamknięcie samochodu i złożenie lusterek. Od środka ani z zewnątrz nie można go otworzyć. Przycisk “kłódka” miga na czerwono. W tym momencie przy nawet delikatnym dotknięciu metalową częścią kluczyka do stacyjki (nawet bez wkładania kluczyka- i to jest w tym dziwne dla mnie) następuje “pstryk” jakby zamknięcie ponowne z tym że można otworzyć samochód od środka ale nie z zewnątrz. Przycisk “kłódka”świeci na czerwono na stałe. Nadmienię, że przycisk “kłódka” fizycznie w ogóle nie reaguje na naciskanie podczas tej awarii. Nie wiem czy to może być jakaś sugestia co do problemu głównego więc napisałem o tym. Może to coś normalnego.
Jak poprzednio po kilku godzinach postoju znowu odpalił.
Wspomnę, że mam 2 kluczyki i na obydwu jest to samo.

Trochę długi ten opis ale jestem laikiem samochodowym i proszę o wyrozumiałość. Wolałem napisać więcej niż mniej. Szukałem podobnego postu ale nie znalazłem.
Proszę o podpowiedzi co może być przyczyną problemu (rozrusznik, skrzynia, immobilizer..) i ewentualnie wskazanie dobrego, rzetelnego mechanika lub elektryka w Warszawie, najlepiej z okolic Urynowa. Jeden z elektryków zasugerował, że sama diagnoza może kosztować 500 PLN :( więc zanim się zdecyduje może ktoś mądry coś zasugeruje.

Łukasz
Cytuj

Powrót do Citroën C5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości